Väderkvarnens Antik och Kuriosa.

 
 
Väderkvarnens Antik och Kuriosa
S:t Olofsgatan 54 (osäker på exakt gatunummer, se karta!) 
75330 Uppsala 
 
Öppettider: 
Måndag - Fredag 12-18
Lördag 11-15
 
Karta kan du hitta här! 
 
 
 
En fantastisk man, vid namn Samuel, äger en liten butik (läs källare) på St: Olofsgatan. Jag skulle
kalla honom den perfekta Allt-i-allon. Har du något problem, han fixar det! Och det är här the magic
is happening. Bakom hans disk. 
 
 
 
Butiken är full av allt möjligt. Och det bästa är att man får rota runt precis hur mycket man vill.
 
 
 
Genom att flytta på lite lådor hittade jag en massa fina pussel.
 
 
 
Och ur en låda hittade jag en massa dockhusmöbler. Mitt nya kök kan du läsa om här
 
 
 
Och en massa vinylplattor för en billig penning. 
 
 
 
Här står han själv, i egen hög person, och mixtrar lite med mina nyinhandlade högtalare som ni
ska få se senare. Och det var av honom jag köpte min vinylspelare också. 
 
 
 
Passar inte en sladd till uttaget i ditt kök? No worries, Samuel fixar! Han fixade min adventsljusstake
så den numera lyser. Och om inte han kan fixa så ringer han ditt en fantastisk cyklande man som 
fixar det i hans ställe. 
 
Alltså, det finns inget som inte Samuel kan kirra. Och så kan du få kaffe och pepparkaka också. 
Besök!

Kommentarer
Ellen Lindberg skriver:

Haha, vilken underbar man det låter som!

Den 2012-11-28 klockan 21:26:20
URL: http://blogg.ostran.se/ellenlindberg
Sara skriver:

Hej Emelie! Jag kände inte till det här stället, jättebra att veta att det finns en fixare som kan laga elektroniska saker och så. Kram

Svar: Visst är det fantastiskt! :)
.

Den 2012-11-29 klockan 07:48:49
URL: http://www.snovitsapple.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0