Från våruppror till höst. Och allt där emellan.

 
Jag börjar med Emmas våruppror. Då satte jag på mig min gröna pennkjol från Monki, en blus från Myrorna och min gröna hatt som jag köpte i USA. 
 
 
 
Efter vårupproret kom påsk. Och då hade jag på mig min blommiga skjorta som jag hittade på Myrorna och så vita strumpbyxor från Asos. 
 
 
 
Gröna hatten åkte på igen. Som grädde på moset till min röda klänning från H&M och min Vaksala-torg-fyndade kofta. 
 
 
 
Och min röda kjol användes. Från Beyond Retro.
 
 
 
Jag fick klorofyllfnatt och klädde mig helt i grönt.
 
 
 
För att sedan flippa ut på gult.
 
 
 
Och rött.
 
 
 
Jag köpte en ny klänning på Beyond Retro. Perfekt med vita ben till.
 
 
 
Och en byxdress från samma vintagemecka. Med fin rygg!
 
 
 
Favoritbyxor och favoritblus.
 
 
 
Glitrig kofta från Gina Tricots rea, och så byxor och blus från H&M. 
 
 
 
Och så kom den riktiga sommaren.
 
 
 
Och vita ben blev bruna.
 
 
 
Svart och vit.
 
 
 
Ny kjol för tio kronor på Vaksala torg.
 
 
 
Och vit klänning från Myrorna.
 
 
 
Sjuttiotalsklänning för 20 kronor på Vaksala torg.
 
 
 
Skrynklig klänning och victory rolls.
 
 
 
Papiljotter.
 
 
 
Blus från Beyond Retro och klänning från Monki.
 
 
 
Världens bästa prickiga blus från Beyond Retro.
 
 
 
Reafyndad grön klänning från Monki.
 
 
 
Och så började det bli höst. Min röda mockajacka åkte på.
 
 
 
Himmelen-ramlade-ner-och-träffade-mig-i-huvudet-klädseln.
 
 
 
Ny blommig skjorta.
 
 
 
Och så pennkjolsdagen.
 
 
 
Och sist men inte minst. Den smäckiga blå fem-kronors-klänningen. 
 
 
 

Kommentarer
stina skriver:

FIN!!!!

Den 2012-09-21 klockan 15:24:56
lisa skriver:

finaste du, jättefina kläder!

Den 2012-09-22 klockan 12:29:20
URL: http://popflickan.blogg.se
emma i malmö skriver:

åh, du är för jävla vacker.

hur gör du dina håruppsättningar?

Svar: Åh, tack haha! "för jävla vacker"... finare komplimang får man leta efter! Ja, alltså oftast har jag ju håret i en bulle mitt på huvudet. Annars brukar jag experimentera med snurror, rockabillylugg, pin-curls och andra vintageuppsättningar. Borde kanske lägga upp en liten tutorial snart. Håll utkik!
Kram och tack igen!
.

Den 2012-10-04 klockan 01:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0