Tänke börja gilla min mage lite mer.

 
 
here

 
 
Jag och min mage har ett ganska komplicerat förhållande. Den mullrar och spänner ut sig, så att jag inte ser mina fötter när jag står och tittar ned mot tårna, precis den dagen då jag tänkte ha min tajta pennkjol. Den skriker "nej nej nej" då jag korvar ner sprirorna i mina snyggaste jeans och hotar med att explodera då jag sätter mig ned för att dricka mitt efterlängtade glas rödvin. Den är i trotsåldern gissar jag. Likt ett bångstyrigt barn så vägrar den göra som jag vill att den ska göra. Och vara som jag vill att den ska vara. Men på senare dar har jag insett att de eviga tankarna om mer magövningar på gymmet inte riktigt fungerar på mig. Observera att jag här skirver TANKAR OM magövningar, inte att jag utför dem. För det är inte riktigt min grej har jag insett. Jag har inte tålamod eller ork att ligga med röven i en svettig matta och göra hundra sit-ups om dagen för att få den mage jag vill ha. Jag måste inse att det liksom aldrig kommer att hända. Och det finns så mycket jag vill ha mer. Än den där drömmagen. Det finns SÅ mycket viktigare saker. Så detta är dagen när jag tänkt börja gilla min mage lite mer. Trots den ständiga uppblåsheten och känslan av att vara i sjätte månaden. Så jag gör som Karin och följer dessa tre enkla steg:
 
1. Nyp lite i magen
2. Säg, "det här var en snygg mage"
3. Klart
 
 
Aaaah, gud så skönt! Min mage kurrade just till av välbehag.

Kommentarer
Carrå skriver:

Haha det är som om jag hade skrivit det här! Exakt samma... kan man kalla det dilemma kanske.... jo men samma tankar går i mitt huvud rätt ofta. Jag har mer eller mindre gett upp, jag ser ut så här och om man aldrig följer idealet annars varför göra det nu? Dock så är känslan av uppblåsthet inte lika kul, men det går att minska med Activia :)

Svar: Vad bra att du känner igen dig haha! Måste säga att det fungerade lite för mig. Testa du också! Med activa som komplement tror jag det är helt outstanding. :)
.

Den 2013-04-21 klockan 21:22:51
URL: http://minmormorsvind.blogspot.com
K skriver:

Den metoden kör jag också med :)

Den 2013-04-22 klockan 19:04:09
URL: http://charlsans.blogg.se/
Karin E Jansson skriver:

Heja!!

Den 2013-04-23 klockan 22:05:18
URL: http://www.karinskonstgrepp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0