Törpalivet.

 
Jag vill bara meddela eder läsare att en ny kategori tillkommit här på blogga. Och den har fått namnet törpalivet. Detta eftersom jag ska bo i ett litet torp i skogen från slutet av juni till slutet av juli. Detta sker som ett slags experiment för att undersöka hur jag och min kära man klarar av att bo ute i skogen, utan rinnande vatten eller andra vardagliga faciliteter. Som tur väl är så ligger den precis vid en sjö, så om sommaren tillåter kommer vi nog att tvätta våra arma kroppar i den. Sedan har det alltid varit en dröm att äga ett litet torp någonstans.
 
Jag tänkte att ni ska få följa med på denna lilla torpa-eskapad och se hur vi tycker att det är. En törpalivsmånad helt enkelt! Vad tycker ni om det?
 
Jag kan meddela att redan i helgen så kommer vi att göra en litet tjuvstart i det hela. Fönster och dörrar ska nämligen skrapas och det ärofyllda uppdraget fick vi. Jag ska då passa på att ta lite bilder på det lilla huset. Alltså, håll utkik! 
 
Här kan ni se hur torpet ser ut! 
Och här finns några få inuti-bilder. 
 
 
 
Törpapuss!

Kommentarer
lisa skriver:

åh vad kul och spännande! =)

Den 2013-04-11 klockan 22:53:08
URL: http://popflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0