En ny duk i köket.

 
Under min hälsingevistelse besökte jag och Mårten hans kusins gård. Med höns som springer omkring på gårdsplanen, en kattunge som jagar flugor, lamm som betar i hagen, ett grönsaksland som står i full blom och ett gammalt torp med spröjsade fönster och vingliga trappor. Och så ett gammalt skåp FULLT med fina retrotyger. Tyger som de gärna gav bort. Till mig. Det slutade såklart med att jag bar hem en hel påse med dukar och gardiner på tåget igår. Och den finaste av dem alla var duken ni ser på bilderna ovan. Den ligger nu i mitt kök och passar perfekt till min bruna taklampa och min blå vas. Eller vad tycker ni?
 
 
 
 
Ni ska snart få se alla tygerna i sin fulla prakt. De kommer vara skrynkliga och alldeles alldeles underbara. (Jag äger inget strykjärn) Tack Frida! 
 
 
 
 

Kommentarer
Caisa-fmds skriver:

Riktigt härliga färger du har i köket!:) Kram

Den 2013-08-26 klockan 16:02:47
URL: http://fmds.blogg.se
Sarah skriver:

Så glad man blir av den!

Den 2013-08-26 klockan 19:45:19
URL: http://harnite.blogg.se
Jenny skriver:

Mycket fint! Härlig färg! :)

Den 2013-08-27 klockan 08:31:45
URL: http://feminineartiste.blogspot.se/
Linda skriver:

Åh vad fin! Den hade ju verkligen passat perfa i mitt kök oxå haha. Härligt med soliga färger!!
Och så trätulpaner! Så jävla underskattat! Finfint!

Den 2013-08-28 klockan 11:17:36
URL: http://misslindylee.blogspot.com
Frida skriver:

Ja! Vad fint.
Asså sådana där trätulpaner tvingade min mamma mig att ge bort till alla i min klass som fyllde år under hela mellanstadiet känns det som, skämdes lika mycket varje gång, men barnens mammor brukade bli såå glada.
Vad roligt att hitta in här tacka vare Frida. heppåre!

Svar: Åh välkommen till min blogg och kram! :)
.

Den 2013-08-28 klockan 19:32:38
URL: http://www.unt.se/frida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0