Tre bra grejs.

 
Det var längesen jag hade min tre-bra-grejs-lista. Det är nog mest för att jag tycker man översköljs och drunknar i viktiga och fina grejer nowadays. Man vet knappt vad man ska börja. Jag känner också att alla viktiga artiklar och videos redan delas explosionsartat. Det blir liksom FÖR MYCKET. Och kan kännas tjatigt. (Jag menar inte att det är tjatigt att de delas, det är ju väldigt viktigt. Men mer att det blir tjatigt om jag håller på och delar jag också.) Haha. Jag hörde hur detta lät nu. Det lät motsägelsefullt och konstigt. Jag gissar att jag är lite trött på hela internetfenomenet. FÖRLÅT.
 
I ALLA FALL. Här är tre bra grejs jag fångat upp de senaste dagarna.
 
 
 
Bra grej nummer ett)
 
 
Detta var så himla fint tycker jag. Organisationen Mimi foundation startade projektet If only for a second som handlar om att cancersjuka för en sekund ska få glömma bort sin diagnos. Kolla på bilderna genom att klicka på länken ovan eller på bilderna.
 
 
 
Bra grej nummer två)
 
 
 
Jag tänker att lite fler reklamer borde vara som den här. Visst, den är inte perfekt. Men den är ett tecken på att vi är på väg i rätt riktining. (Vill jag hoppas)
 
 
 
 
 
Bra grej nummer tre)
 
 
 
Feministåret 2013 var ett ett jäkla pangår! (Som såklart hade sina tillbakagångar och dunka-pannan-i-bordet-moments) Eller vad tycker ni? Klicka på bilden för att kika på de 28 mest uppmärksammade och viktigaste feministögonblicken 2013.
 
Det skulle vara roligt om någon utsedde en svensk lista. Vad tycker ni skulle vara med på den?
 
 
 
 
 
Kram till er!
 
 

 

Kommentarer
Hanna skriver:

FATTA-kampanjen måste vara med på den svenska listan!

Den 2013-12-12 klockan 15:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0