Den fabulösa badbryggan!

 
Nu är det baske mig dags för ett törpainlägg. Och denna gång tänkte jag visa eder den fantastiska badbryggan som vi besöker när våra pannor blir svettiga och solen lyser på våra numera torpabruna lemmar. Ja, och så sköter vi vår hygien här. Eftersom vi inte har någon dusch så tvagar vi våra kröppar och tvättar håret i vattnet.
 
 
 
 
Vi brukar ta båten dit. Ibland cyklar vi. Ibland spatserar vi. Men när vi tar båten så måste vi ro igenom en å kantad av en vägg av vass. Vi lägger ut från bryggan på bilden ovan. 
 
 
 
 
 
Det var här vi såg den där bävern simma omkring och hen har sitt lilla bo vid trädet till höger i bild. Vi försöker susa förbi utan att störa. 
 
 
 
 
 
Snart ser man öppningen till sjön och därmed slutet av ån. 
 
 
 
 
 
 
Och precis till höger ligger badplatsen och hägrar i fjärran. 
 
 
 
 
 
Väl där förtöjer vi båten och försöker undvika att tappa i våra elektroniska apparater i form av kamera, mobiler och mindre radioapparater. Det har varit nära, såklart. 
 
 
 
 
 
Och så ligger vi på en sjuttiotalig handduk, sörplar kaffe ur en trasig termos och lyssnar på sommar i P1. Vi vältrar oss alltså i semestermys och är noga med att var tionde minut påminna varandra hur bra vi har det genom att mellan kaffeslurkarna säga saker som "mmm...detta är livet" eller "åh, vad vi har det bra." Lite äckligt nästan. Hua! 
 
 
 
 
När det är dags för bad droppar vi jeansshortsen på bryggan och skuttar i. Vattnet är varmt men dyigt och överallt ser man fiskar plaska. Man simmar alltså runt och fruktar att en gädda ska bita tag runt ens tår och man sätter ABSOLUT inte ner fötterna på den dyiga bottnen. 
 
 
 
 
Dyker gör man inte heller! 
 
 
 
 
 
Det var den fabulösa badbryggan det. Imöra tänkte jag visa en mycket utdelningsrika smultronfångsten som visade sig vara möjlig på törpatomten med omnejd. Vill ni se mer törpaliv får ni kolla in kategorin med samma namn här! 
 
 
Ha en fin kväll! 

Kommentarer
Longevity - en blogg om hälsa skriver:

Trevligt ser det ut!

Den 2013-07-10 klockan 22:50:24
URL: http://madelein.se/
Anonym skriver:

http://www.upworthy.com/dustin-hoffman-breaks-down-crying-explaining-something-that-every-woman-sadly-already-experienced-3

Tänkte dela med mig av en intressant länk bara!

Svar: Tack!! Kram
.

Den 2013-07-11 klockan 07:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0