Dima-klänningen.

 

Jag står i ett publikhav och mina fötter trummar fram och tillbaka på ett dansparks-trägolv. Bredvid mig står en av mina bästa vänner och håller mig i handen. En vacker rest som etsat sig kvar från en fallerande skara vänner från ungdomen. Jag för hennes hand upp till mitt hjärta. Håller den så. Tänker att fan, fan fan fan vad fin hon är. Och det smärtar till under handen då jag tänker på att vi ju bor så långt ifrån varandra och ses så sällan. Hon pussar mig på kinden och jag tänker att jag tamejfasen har en av de bästa kvällarna i mitt liv. Trots att regnet öser ner och gör den gamla tyrolens gräsmatta till geggamojja. Bildar små fågelbad i kvarlämnade papptallrikar av miljövänligt material. 

 

Plötsligt rycker min vän tag i mig och vi banar oss ur folkhavet. Försöker att intre trampa på alla barfotafötter. Och så står vi och bläddrar bland klänningar, skjortor och kjolar. Lyfter på hattar, broscher och näsdukar. Och så har jag plötsligt en galge i handen. Med en sjuttiotalig långklänning som dinglar därpå. "Prova den, du måste!" Vi smyger in i det lilla provrummet som finns längst bak. Ett tygstycke som är uppfäst med en säkerhetsnål. Och jag provar. Kränger av mig kängorna, korvar ur benen ur kjolen. Och den satt som en smäck. Min vän kikar över tygstycket och skriker att den ska jag ha. Och jag packar ned mina gamla kläder i min kånken och hoppar ut på trägolvet igen. "Jag köper den till dig." 60 kronor i en plåtburk och så står vi på golvet igen. 

 
 
 
 
 
Så gick det till när min fina vän köpte denna galna klänning till mig. Den kallas numera för Dima-klänningen. Köpt på Psykjuntan. 

Kommentarer
Matilda Notes skriver:

Tjenixen favvobloggerskan ! har du lockat håret eller har du självlockigt? Ditt hår är rena änglahåret !!
Mvh värsta bloggstalkers

Svar: Haha hej fina läsare! Jag har självlockigt hår men brukar också lägga det med värmespolar. Det har jag gjort på just denna bild. Det blir lite mer runda kontrollerade lockar. Kram till dig!
.

Den 2013-09-23 klockan 13:25:08
URL: http://penumbra.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0