Fyra fantastiska seriekvinns.

 
Vi har så himla många bra kvinnliga serietecknare! Som med humor leverar ett politiskt, samhällskritiskt eller feministiskt budskap. Kölla bara! 
 
 
 
 
 
Serie-super-kvinna nummer ett) 
 
 
 
 
Nanna Johannsson är det ingen hemlighet att jag gillar som bara den. Det känns som om jag skriver om na hela tin. Men det är hon verkligen värd. Förutom hennes fantastiska blogg så gör hon även klockrena seriestrips. Hon har gett ut ett antal böcker som du kan hitta här!  Hon finns även att lyssna till just nu på Värvet! Gör det här! 
 
 
 
 
 
Serie-super-kvinna nummer två)
 
 
 
 
 
Nina Hemmingsson. Hon har ingen blogg eller hemsida så vitt jag vet men du kan gå in och spana på hennes böcker här. 
 
 
 
 
 
Serie-super-kvinna nummer tre)
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag upptäckte Elin Lucassi när hon gjorde gästserier på Genusfolket. Och hon är så fantastisk! Du kan gå in på hennes hemsida här för att hitta fler bilder. 
 
 
 
 
Serie-super-kvinna nummer fyra)
 
 
 
 
 
Liv Strömqvist. Är sen på bollen och upptäckte henne på riktigt efter hennes fabulösa sommarprat nu i juni. (Lyssna på det här) Och här kan du lyssna på hennes och Kristoffer Triumfs samtal i Värvet. Besök även hennes hemsida här. Ja, och här finns hennes böcker. (Herregud vilket länkkalas)
 
 
 
 
 
Nu hade man önskat sig en nedrans massa kosing så att man kunde klicka hem deras seriealbum ett efter ett. Annars är det ju ett fantastisk fin grej att ge bort i födelsedagspresent! Ha en fin måndag! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0