Låt mig presentera... törpets ovanvåning!

 
Hej och hå! Jag tänkte visa er en ännu icke åskådliggjord del av törpet. Nämligen övervåningen! Den lär placerad så att det är fysiskt omöjligt att komma dit innifrån själva stugan där köket och vardagsrummet ligger. Trappan upp dit är nämligen på utsidan. Detta var för mig tidigare en oupptäckt fenomen. Men jag har sedan sett att flera äldre stugor har det på det viset. Och ja, jag finner mig i det mesta. Det fungerar! Dock så är det lite störande om man upptäcker att man behöver något som ligger i sovrummet när man befinner sig i köket. Och extra jobbigt blir det såklart om regnet vräker ner. Fast nej, jag ÄNDRAR mig. Det är ju ett i-landsproblem. Vafasen. Man har det så komfortabelt hela tin med sitt tekniska grejs. Då kan man väl ha det lite ofunktionellt några veckor om året i sitt torp. 
 
I alla fall. Nu ska vi gå upp. Mårten, flötta på dig så vi kommer förbi! 
 
 
 
 
 
 
När man kommer in genom dörren. Som Mårten håller på att måla vit. Så finns där ett litet förmak med en liten säng, en stol, en lampa och ett syskrin. Utan sysaker i. Här ska våra gäster få sussa så sött i sommar. Agnes till exempel. 
 
 
 
 
 
I hörnet finns en liten, med betoning på liten, hörndörr. 
 
 
 
 
 
Och tadaa! Här ska jag och Mårre söve. Vi trycker nog ihop sängarna dock. För extra mys. Fönstret ska vi ha öppet om det bli varmt och så ska vi ligga och snusa in sommarnattsdoften och lyssna på fåglarna. SÅ JÄVLA MYS! 
 
 
 
 
 
Fina gardiner. 
 
 
 
 
 
Och här ska vi förvara våra kläder. 
 
 
 
 
 
Ja, det var det. Fint va? Gå in i kategorin törpalivet för fler bilder från vårt (inte VÅRT Emelie för fan, du hyr ju!) torp som ni kan kika in på. 

Kommentarer
Sara skriver:

Alltså GAAAAH!! Så himla myyyyysiiiiigt!!! :D Älskar "sovloft"!

Den 2013-06-08 klockan 17:26:08
URL: http://helgur.blogg.se
ahmenduvet skriver:

Ååååh, jaaa vad mysigt! Skulle själv vilja testa på törpalivet nån gång.

Den 2013-06-08 klockan 18:09:23
URL: http://ahmenduvet.blogspot.se
lisa skriver:

så mys!

Den 2013-06-08 klockan 20:01:57
URL: http://popflickan.blogg.se
Ida Nielsen skriver:

ahhhhhhhhhh fiiiiint.

Den 2013-06-08 klockan 21:33:32
URL: http://hebreiska.blogg.se/
Lina skriver:

Oj, det var inte pjåkigt! Ser hur mysigt ut som helst jö.

Ett tips (som ni kanske, troligtvis, redan tänkt på) är att införskaffa myggnät till fönstret om det ska vara öppet om natten!

Svar: Alltså JA! Myggnät är ett måste. Det surrades alldeles för mycket nattetid där uppe på loftä. Tack för tipset!
.

Den 2013-06-10 klockan 21:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0