Som blodet, som garderoberna i mitt tonårsrum. Som regeringsskiftet nästa år.

 
Rött. Du mustiga färg. Som blodet. Som hallonsaft. Som hjärtat. Som garderoberna i mitt tonårsrum. Som färgen på våra läppar. Som tomatsås. Som regeringsskiftet nästa år. Som fanorna under det brinnande 60-talet. Som färgen på min nya byxdress.  
 
 
 
 
Den smiter åt lite över röven. Den skapar en kameltå utan dess like framtill. Men den är röd. Och den är jävligt fin. Och köpt på det nya Myrorna i Boländerna, Uppsala. 

Kommentarer
Elvira skriver:

Nu så har våran blogg en liten tävling där ni ska gissa en kändis... Den som svarar rätt först får en länkning och en överraskning imorgon.... Hmm tror du att du är kändis galen?

Den 2013-06-16 klockan 12:59:59
URL: http://Klaraelvira.blogg.se
Frökenfilantrop II Your cup of tea skriver:

Hej kära du! Jag vill börja med att tacka dig för en jäkligt bra blogg! Tack för att du påminner mig om varför jag är feminist och varför det brinner så i mig. Läs gärna den här texten jag skrivit om det som hände mig....
http://frokenfilantrop.se/2013/june/det-har-hande-mig.html

Du och andra som vågar stå upp för oss tjejer och mot förtrycket är alla en del i att jag också vågar dela med mig....

Fortsätt så och en
Stor KRAM!




Svar: Vad fin du är, och jag ska in och läsa direkt! kram till dig. Tillsammans är vi starka!
.

Den 2013-06-16 klockan 13:24:19
URL: http://frokenfilantrop.se
Ida skriver:

Har haft röd som favoritfärg sen jag var liten. Ville alltid ha den röda pjäsen i spel ;) Läste om personlighetsfärger i tidningen i veckan. Jag var såklart RÖÖÖÖÖD!

Den 2013-06-16 klockan 16:11:22
URL: http://hejaida.com
Kristin skriver:

Har du sett serien Upp till kamp? Tips annars!!

Svar: Åh ja. ÄLSKART! :)
.

Den 2013-06-16 klockan 20:33:26
Läsare skriver:

men snälla vän raka dig! :(

Svar: Men snälla vän, nejeee!
.

Den 2013-06-17 klockan 23:54:22
kollijox skriver:

Hurra för att ha hittat hit! å jäklar vilken snygg byxdress, me like.

Svar: Hurra för att du hittat hit! Kram!
.

Den 2013-06-20 klockan 10:44:07
URL: http://www.kollijox.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0