Tvättdon deluxe!

Jag tänkte visa er uppgraderingen av vårt tvättdon. (Såhär såg det ut innan moderniseringen)Jag och Mårten har ju inget rinnande vatten här och jag tänkte att det skulle bli en jobbig obekvämlighet. Jag menar, man är ju van vid att bara sätta på kranen och så forsar det ut vatten. Jag tillhör de dumskallarna som inte allt för sällan diskar under rinnande vatten. (Jag vet, det är väldigt omljövänligt, fy.) 
 
När man bor så här och ständigt måste pumpa upp vatten ur en brunn inser man hur mycket vatten man gör av med. En hink försvinner så jäkla fort. Slörp säger det. Och duscha har vi inte gjort sedan vi kom hit. Vi har tvättat av oss i sjön. Och kissa, ja det gör vi i skogen. Nummer två gör vi på dasset. Som är ostädat och omysigt. Alltså en otroligt snabb visit. Man svär alltid en harang när det börjar att bubbla i magen. 
 
I alla fall. Låt mig presentera vårt Tvättdon Deluxe. 
 
 
 
 
 
Uppgraderat med spegel och "tvålhållnigsdon". Och med en hink proppad med alla facilitetsprodukter under. Allt i kockums som hittades under min sakletareskapad. 
 
 
 
 
 
 
Tvålhållningsdonet (någon som vet vad det heter, det där vita alltså, som allt står på?) rymmer både det ena och det andra och en lättölsflaska från Pripps har blivit blomvas. 
 
 
 
 
 
 
Här stoppar vi ned fejjan i iskalltvatten på morgonkvisten för att vakna till ordentligt. Brrrr. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
http://picasion.com/i/1UVKs/
Och spegeln hittade vi inne i köket. Den passade bättre på den stackars tallen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ha en fin lördagskväll nu allihop! Här skiner solen och Mårten och jag ska ut och kvällsbada samt gå på feting-geting-jakt. Vi har nämligen hittat en geting som är lika stor som en mindre näbbmus och det håller på att hitta boplats runt stigan. Inte så kulio. Den måste nog tyvärr stryka med eftersom jag är väldigt rädd för getingar. Särskilt om de är av den storleken att den kunde has i bur och springa i ett ekorrhjul. Är jag helt jäkla hemsk nu? Usch. Förlåt. 

Kommentarer
Moa skriver:

Vad gulligt! Allt bra med dig? kram :)

Svar: Tack! Superbt! :)
.

Den 2013-06-29 klockan 20:27:03
URL: http://moahultins.blogg.se
Sara skriver:

härliga bilder :)

Den 2013-06-29 klockan 21:52:28
URL: http://sarajosefin.blogg.se
En stark liten mamma skriver:

Om getingen PÅ RIKTIGT är lika stor som en näbbmus är det säkert en bålgeting. De är sävligare och inte lika ilskna som vanliga getingar. Klen tröst, eftersom de ser minst tusen gånger läskigare ut... ;-)

Svar: HJÄLP!
.

Den 2013-06-29 klockan 22:16:55
URL: http://www.enstarklitenmamma.blogg.se
Hanna skriver:

Vilken söt blogg du har! ^^

Den 2013-06-29 klockan 22:42:33
URL: http://sweetstrawberries.blogg.se
Anna skriver:

Vilka härliga bilder och vad mysigt det ser ut med er lilla tvätthörna:)

Den 2013-06-29 klockan 23:35:08
URL: http://everydaylifephotos.blogg.se/
Sandra skriver:

Ser väldigt mysigt ut där ute i törpet! En tanke dock om tvättstället; häller ni bara ut vattnet i gräset när ni är klara med det? I så fall skulle jag rekommendera att använda hygienprodukter som är biologiskt nedbrytbara eller iaf så naturliga och ekologiska som möjligt. Aleppotvål och kristalldeo är två alternativ jag rekommenderar :)

Svar: Väldigt bra! Hm, nej vi är ju riktiga törpaamatörer. Men detta måste vi köpa! tack!
.

Den 2013-06-30 klockan 14:01:01
Anna Holm skriver:

Härligt ^^ Har själv en sommarstuga utan varken el eller rinnande vatten. Man tar sig dit antingen genom att ta båten över sjön eller genom att gå genom skogen. Vi har öppen spis och tänder en massa ljus på kvällarna. Mitt paradis på jorden och det skulle vara fulländat och myror och mygg bestämde sig för att flytta därifrån... ;)

Svar: Haha, ja. Myrorna, myggorna och getingarna är ett minus. Som man i och för sig får vänja sig vid! Kram!
.

Den 2013-07-01 klockan 00:01:36
URL: http://annamarialouiseholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0