En skjorta helt enkelt.

 
I tidig morgonstund. Precis när dagen börjar att gry vid din bleka skuldra. När du ligger och svävar mellan ett vakentillstånd och drömmar med rosa ludd i kanterna. Ja det är då. Det är då tysnaden ofta bryts av ett envist och öronbedövande pip. Först kanske du inte förstår vad sjutton det är som låter. Du famlar med armarna i luften och försöker med dina av sömn igengrodda ögon lokalisera vart ifrån oljudet kommer. KLOCKAN ÄR ELVA MINUTER ÖVER SJU OCH DU BÖRJAR OM EXAKT 34 MINUTER! Snabbt som fan slänger du av dig täcket och huttrande kastar du benen över sängkanten. Med krökta tår skyndar du in i badrummet och vaskar kallt vatten i ansiktet. Det kalla porslinet känns som is mot röven och för varje sekund du tänker, för varje sekund du låter nattkisset porla ned i toaletten så vaknar du sakta till liv.
 
MEN du hinner inte äta frukost. Du hinner inte morgonmysa till P1 morgon. Du hinner inte ens låta morgonkaffet sila ned i strupen likt en porlande rännil av vitalitet. Nej, du hinner bara rusa till garderoben och fråga dig själv. Vad fan ska jag ha på mig? Samtidigt som du frågar dig det här så tickar klockan i öronen. Tick tack tick tack tick tack.
 
Det är då. DET ÄR DÅ. Man låter blicken plira över till den andra sidan av garderoben. Till Mårtens skjortor. Och innan man hinner tänka så drar man ner en flanellskjorta från galgen. Knäpper den snabbt som satan. Drar på sig sina bästa leggings. Tada!
 
Det absolut bästa tipset när inspirationen är som bortblåst och fortfarande kvar i de där rosaluddiga drömmarna. En stor skjorta. Din eller din pojkväns. Din brors eller din mammas. Din grannes eller din pappas. En skjorta helt enkelt. 

Kommentarer
B skriver:

Fin :)

Svar: Tack! :)
.

Den 2013-05-23 klockan 14:53:36
URL: http://www.beriz.blogg.se
Mia - kakor, klänningar och svunna tider skriver:

Mycket bra tips, snygg du är! Synd bara att min karl väger ca 55 kilo, hehe. Och det gör inte jag, hehe.

Tur att det finns klänningar, hehe.

Svar: Tack! Ja, det är klart. Men du får köpa skjortor själv!
.

Den 2013-05-23 klockan 15:29:40
URL: http://byggmia.blogspot.se
joanna-livet med Asperger symdrom skriver:

Hej! hörde du mig på P3 i går?
Tänkte bara tips om mitt program där jag berättade min historia om att leva med Aspergers syndrom och psykisk ohälsa utan att jag visste om det som bla innehåller mobbning som gick så långt så jag valde att avsluta mitt liv, ett mycket viktigt ämne!
Så om du missa det så tycker jag att du ska lyssna på det nu i efterhand här http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/197423?programid=3052 :)
Om du inte gillar sådana här kommentarer så ber jag om ursäkt vill bara sprida den viktiga information jag bär på:) kram Joanna

Svar: Hej, nej det gjorde jag inte! Jag ska genast gå till länken och kika efter! Och nej, jag gillar upplysande kommentarer. Och det var din. Så tack! kram och ta hand om dig!
.

Den 2013-05-23 klockan 16:15:50
URL: http://domkallarmighannes.com
Maria skriver:

Vi har en tävling på våran blogg just nu, var gärna med!

Den 2013-05-23 klockan 19:48:11
URL: http://sweetliria.blogg.se
lisa skriver:

fint och skönt! =)

Den 2013-05-23 klockan 20:42:21
URL: http://popflickan.blogg.se
Mimmione skriver:

Och MED byxor

Den 2013-05-23 klockan 21:26:40
karoline skriver:

fint!

Den 2013-05-26 klockan 22:27:18
URL: http://www.karolinesvintage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0