Angående den kommande helgens festligheter.

 
 
 
 
 
 
 
Glad Halloween!
 
 

Kommentarer
Johanna Retrolover skriver:

Men aaaarghhhhhnnnggghhh...

Den 2013-11-01 klockan 14:52:08
URL: http://retrolover.blogg.se
fanny darling skriver:

alltså tjejerna i videon är bästbästbäst <3

Den 2013-11-02 klockan 00:50:28
URL: http://fannydarling.devote.se/
Vickan skriver:

Det vidrigaste måste ändå vara tjejen som är utklädd till bebis. Jag avskyr när man blandar sex och bebis-attribut. Vad skall hon föreställa? En sexig bebis? Sådana finns inte! Känns som förskönande av pedofili och det får mig att må illa. På andra sidan myntet finns de bodysar som ofta finns att köpa på skabbiga turistmarknader på turistorter med texter som "I'm too sexy for my nanny". Helt sjukt.

Den 2013-11-02 klockan 11:40:20
URL: http://www.lifeandtimesofvictoria.webblogg.se
Mari skriver:

Alltså det är så tröttsamt att se hur dessa utklädnader för tjejer under halloween blir " sexy nurse" "sexy mummie" och "sexy baby"(?!) Varför ska alla kläder för tjejer bli så sexifierade! Varför ändras det aldrig? Konstigt för problemet är uppe på tapeten så ofta, men ändå hålls dessa skeva könsroller kvar. Hemskt att se hur det ser ut 2013. Men härligt
Att få läsa dina texter igen! Kram!

Den 2013-11-03 klockan 09:58:24
URL: http://www.hellomari.blogg.se
Sara ~Snövits äpple~ skriver:

Usch, vilka hemska utklädningskläder. Dessa halloween-kläder var liksom läskiga på riktigt. Bra att du tar upp det här.

Den 2013-11-07 klockan 15:40:03
URL: http://www.snovitsapple.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0