Fyra klänningar från Tidens Melodis pop-up-store.

 
I tisdags var jag och hälsade på Ann på Tidens Melodis pop-up-store i A. Marchesans lokaler på Odengatan 74. Min bestämda plan var att BARA hälsa på UTAN att handla något. Givetvis visste jag att dessa planer var grusade då jag halkade ner för den branta spiraltrappan bort mot provrummet med fyra klänningar i famnen. Jag tänkte visa de fyra jag provade: 
 
 
 
 
1) Den hallonröda
 
 
 
 
Som var så jävla fin men som självklart inte gick att knäppa i midjan. Dessa smala 50-talsmidjor alltså. Vi borde göra en räd på alla vintageklänningar och utvidga midjorna. Grrr. 
 
 
 
 
 
2) Den med det fina mönstret men trasiga dragkedjan
 
 
 
 
Jag satt fast i denna klänning och fick en smärre klaustrofobichock i ungefär 20 minuter. Ann lyckades sedan med hjälp av en passare bända loss min kropp ur klänningen. 
 
 
 
 
3) Den blå som var lite för stor i midjan
 
 
 
 
Typiskt. 
 
 
 
 
4. Den fantastiskt fina mönstrade som jag köpte
 
 
 
 
Perfekt puff i kjolen. Perfekt i midjan. Fint mönster. Satt som en smäck. 
 
 
 
 
Puss och kul att träffa dig Ann!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Ann skriver:

Tyckte verkligen du gjorde ett bra val, även om dom andra var fina också! Sydde i en ny dragkedja på den beiga igår så den är fit for fight igen. Puss!

Svar: Vad bra! Ja, den var superfin! <3
.

Den 2014-02-06 klockan 21:49:41
URL: http://www.tidensmelodi.se
Isabella Lindquist skriver:

Åh den röda! Men dessa jäkla getingmidjor alltså... </3

Den 2014-02-06 klockan 23:40:36
URL: http://bellalindquist.blogg.se/
Johannas Retro skriver:

Åh va fina, älskar den röda & blåa! Blev det någon då? :)

Svar: Ja, den sista mönstrade! :)
.

Den 2014-02-07 klockan 11:33:59
URL: http://johannasretro.com
Melanie skriver:

Åh, den röda och den blå var ju att döda för. Du hade inte kunnat sy in midjan lite på den blå..?

Den 2014-02-07 klockan 17:50:25
malin skriver:

Åh älskar ditt hår, så sjuk stylish! Mitt är nog ungefär lika långt, men aldrig att jag lyckas få till de där underbara lockarna... Tutorial? ;)

Den 2014-02-07 klockan 19:37:32
Mia - Fröken Dalarna skriver:

Vad fin du är! Den blå kommer från min killes gammelmormor :) Hoppas vi ses på vintagefestivalen i mars?

Kram!

Svar: Tack fina Mia! Ja, väldigt gärna! Ann berättade om detta. Jag har kontaktat dem för lite info. Vad roligt att du har en relation till klänningen. Synd att jag inte köpte den å... puss!
.

Den 2014-02-09 klockan 22:31:45
URL: http://byggmia.blogspot.se
fanny darling skriver:

så fantastiskt fina klänningar! alla passar ju perfekt på dig dessutom.

Den 2014-02-12 klockan 01:31:42
URL: http://fannydarling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0