Mina fötter jorden runt.

Mina allra första vita tygskor på tågstationen i Alvesta innan Peace and love i Borlänge. Efter festivalen var tyvärr skorna så förstörda att de lämnades på toppen av ett sopberg. En kort begravningsakt ägde rum innan jag slängde upp väskan på axeln och gick barfota därifrån.
.


Barfotafötter den sjunde mars på min födelsedag i Sydney. Vi åt cupcakes, jordgubbar och vindruvor, drack vin och tittade på karneval.
.


Bruna ben på sightseeing min första vecka i London.
.


Under vattnet i Rhodos.
.


Cyklandes i Paris.
.


På väg till jobbet i ett höstigt London.
.


Kornblå ballerinaskor i Notting hill.
.


Mina nya fina skor från acne i Uppsala.
.


Yllesocksprydda fötter i Österrike.



Jag har alltid haft en grej för att fota fötter. Jag vet inte vad det är. Men alltid när jag har en kamera i handen så söker sig linsen ner mot marken och en blixt senare föds ännu en fotbild i min fotsamling. Och tänk vad ens fötter varit med om!

Emeliefrida 2011-01-23


Kommentarer
Anja skriver:

Härliga bilder! Jag har också en förkärlek för sådana bilder, lite roliga på något märkligt sätt!

Den 2011-01-23 klockan 18:23:49
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/
Rebecca skriver:

Vad härligt! Vilket fint sätt att dokumentera vad man varit med om!

och mycket roliga platser har du hunnit med att besöka :) Kram!

Den 2011-01-23 klockan 21:31:45
URL: http://hallonsemla.devote.se
Anonym skriver:

Kul!

Den 2011-01-24 klockan 13:44:18
Linda skriver:

Å så sött!

Den 2011-01-25 klockan 08:05:23
URL: http://www.prickigtochblommigt.devote.se
Maria skriver:

Haha vilken kul idé :)

Var du med på P&L 2010?

Den 2011-01-25 klockan 12:29:58
URL: http://mariaeleonor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0