Ännu ett tantigt ögonblick till samlingen.

.
 
.
 

 

 

 

Min lördagskvällssyssla var som tidigare nämnt att organisera och pyssla i mitt skafferi. Ännu ett tantigt ögonblick att lägga i samlingen. Ett ögonblick som vägdes upp genom att byta ut kvällskaffet mot ett glas vitt vin.

 

I alla fall, ett bra tips för dem som vill liva upp sitt skafferi är att lägga in ett fint hyllpapper. Det finns hyllpapper att köpa i butiker och på nätet men man kan även göra som jag, köpa ett fint omslagspapper!

 

Sedan är det bara att klippa och mäta och tada, fina blommiga hyllor möter ens blick när man stressigt öppnar dörren för att greppa olivoljan eller leta efter solroskärnorna till morgonfilmjölken.

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0