21. En bild på dig när du är ledsen.

 
Bakom lucka tjugoett i Emilys julkalender finns en bild på mig när jag 
är ledsen. 
 
 
 
Hyde Park. "Sitt still! Sitt still Emelie så biter den inte." Så jag satt still medan getingen
surrade runt mitt huvud och landade på min hals. "Sitt bara still så flyger den iväg."
Och så pick, så var jag biten på halsen och det sved som bara fan. Jag började lipa
som en liten småunge. En flaska vitt vin mot halsen för att kyla ner. Och ett klick med
kameran så var det förevigat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0