Barndomens bullerbyn ur mobilen.

I helgen var jag och Mårten ute i skärgården, på en liten ö som heter Gällnö.

I beskrivningen av ön står det att det är om att komma tillbaka till barndomens

Bullerbyn. Och det var det sannerligen. Det var helt fantastiskt. Även ifall regnet

stod som spön i backen, vinden gjorde att håret häll på att lossna från sina rötter

och kylan fick tårna att krulla sig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi drack te ur fina tekannor, spelade kort, lagade skärgårdsmat och drack nubbe till,

hämtade vatten från brunnen, badade vedeldad bastu, drack en massa rödvin, frös

sönder våra stackars fingrar, drack landsorts-öl, handlade egenodlad sparris i handels-

boden, kissade på dass mitt i natten, såg havet från fönstret i vår stuga, konverserade

om game of thrones med tyskar, drack syrénsaft, åt mackor med prickig korv, drack

ännu mer rödvin, läste böcker och konstaterade att till Gällnö kommer vi tillbaka.

 

 

Jag tänkte lägga upp fler bilder senare.


Kommentarer
Sara ~Snövits äpple~ skriver:

Vilken underbar ö, har inte hört talas om den förut. Nu känner jag att jag också skulle vilja åka dit. Tack för tipset.Kram

Den 2012-06-04 klockan 09:24:31
URL: http://snovitsapple.blogspot.se/
Sarah skriver:

Aldrig hört talas om den heller, men det ser verkligen hur mysigt ut som helst! Det är inte alltid det gör något att vädret inte är soligt och varmt...

Den 2012-06-05 klockan 10:00:21
URL: http://harnite.blogg.se/
Linnéa skriver:

ser fantastiskt fint ut!

Den 2012-06-05 klockan 17:17:31
URL: http://linneahansson.blogg.se/
aliciasivert skriver:

Men alltså idyllen i de här bilderna! Haha, jag orkar inte. Det är så mysigt allting.

Skäggig man i tjock kofta, kvinna i gummistövlar pumpar vatten, utedass, tekanna, syrener och växtlighet och blurr, middagsbordet och allt du beskrev. Vill bara leva torpliv jämt.

Den 2012-06-13 klockan 14:35:03
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0