Dessa smålandsfynd!

Jag brukar ju inte lyckas med att åka hem på visit till småland utan att komma

tillbaka med väskan full av loppisfynd. Denna gång blev det dock inga loppisrundor

men givetvis försåg mamma, mormor och farmor mig med en massa guldklimpar.

 

 

 

 

Till exempel de här fantastiska kopparna med plasthandtag och tillhörande plastbricka.

 

 

 

 

Och en bricka i teak att sitta i sängen och äta frukost på.

 

 

 

 

En skål från Uppsala-Ekeby.

 

 

 

 

En fantastisk tillbringare att ha vin i från Farmor. Helt fantastisk! Av Farmor fick jag

även en hel servis med tillhörande kanna och sockerskål och en duk som hennes

mamma broderat. Men den var då alldeles för tung att få med sig på tåget, så den

får åka bil upp med mamma och pappa senare.

 

 

 

 

Och så en balja från Kockums som jag ska plantera mina smultronplantor i.

 

 

 

 

Kjolen är gräddvit och egensydd av min mormor. Och helt, helt fantastisk!

Men den får ni se senare!

 

 


Kommentarer
Allt det gamla goda skriver:

mycket trevlig sängbricka, den gillade jag! sådana ser man ibland men jag har minsann aldrig lyckats köpa en.. :)

Den 2012-05-23 klockan 22:25:50
URL: http://alltdetgamlagoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0