Sommarnätter och alldeles för mycket skrapsår på benen.

 

 

Jag känner att jag bara måste uttrycka min kärlek till Barnen i Bullerbyn.

Det är det verkligen det finaste jag vet!

 

De gröna ängarna, de bara benen, höskullarna, blommorna, hästarna och

kossorna, de röda stugorna, sommarnätterna, kräftfisket, skrindorna,

bröstsockret till morfar, de flätade korgarna när de går och handlar, fröken,

klassrummet, Lillan, den arga skomakaren, smörgåsarna med prickig korv,

näcken som inte finns, de rutiga förkläderna... ja, jag kan hålla på i alla evighet.

 

Det får mig att längta till sommarnätter och alldeles för mycket skrapsår på benen.

Jag börjar då nästan gråta.

 

Var det så här fint att vara barn i 20-talets Sverige?

 

 

 

Här kan du se hela filmen!


Kommentarer
sofia skriver:

ja åh älskar barnen i bullerbyn! laddade ner det i vintras när sommarlängtan var som störst. estetiken och stämningen är fantastisk!

Den 2012-05-04 klockan 20:58:07
URL: http://lepetitchien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0