En figur i bivax.

 
Medan andra bloggare får sina nunor avmålade i tusch och pasteller så fick jag precis reda på att jag har fått den stora äran att få en bivaxfigur skapad efter mig. Eller i alla fall skapad efter inspiration av denna och denna bild. Va va va va va va? Hur underbart? Bivax liksom. Man vill ju bara få en bivaxfigur uppkallad efter sig. 
 
Den är skapad av Zebra under ett konstläger och hon skriver att hon fick i uppgift att skapa en bivaxfigur som symboliserade lycka. "Och det är lycka för mig. Att någon som hon orkar att säga emot och stå upp för ojämställdhet. Därför mixade jag samman mina favoritbilder av henne till en fin skulptur och fyllde siluetten med blommor, eftersom Emelies blogg heter just En blommig tekopp. Emelie är lycka ut i fingerspetsarna för mig."
 
 
 
 
Detta var så fint att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Och märkligt. Bivax liksom! (haha) Kan man göra skulpturer i det? (Såklart man kan) Tack så hemskt mycket för din fina skulptur! Och för din tanke. TACK! Tuschfejjan
 
 

Kommentarer
Zebra skriver:

Wow.. shit, jag trodde inte du skulle lägga upp den.
men wow. shit.


Svar: Såklart! :)
.

Den 2013-08-11 klockan 19:41:42
URL: http://yoxxcantbeperfect.blogg.se/
Daniella 🌙 skriver:

Hahaha men åh vad fint!

Den 2013-08-12 klockan 01:52:03
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Matilda skriver:

Den är ju fantastisk! :D

Den 2013-08-12 klockan 09:39:39
Susie skriver:

Men oj vilken fin! WOW! Att den är gjord i bivax gör det ju bara häftigare! :D

Den 2013-08-15 klockan 14:15:28
URL: http://onecoffeetogo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0