En kappa med fyrtiotalssnitt.

 
 
Hela mitt höstsikte är inställt på en kappa med fyrtiotalssnitt. Lite större med vidd i kjolen men som också går att dra åt med ett skärp i midjan. Typ exakt som denna ovan. Den är från Rodebjer och kostar 2700 kronor. Ehm. Det har jag ABSOLUT inte råd med. Så nu går jag och drar i galgarna på Myrorna och på Röda Korset med en naiv tanke om att jag ska hitta något liknande. För en hundralapp eller två. Och så sitter jag på Etsy och Tradera och klickar mig igenom sida efter sida. 
 
 
 
Vilken kappa man ska klä sin arma kropp i i höst är inget världsproblem. Så nu ska jag studsa ner på stan och spatsera runt och se ifall jag hittar en liknande som den ovan men för en billig penning. Och helst second hand. 
 
 
 
Ha en fin onsdag!
 

Kommentarer
frida skriver:

den. var. snygggggg!!!!

Den 2013-08-14 klockan 14:09:23
URL: http://stummaord.blogg.se
Anonym skriver:

Hihi en sån har jag! Dock väldigt tunn och inte så bra för senhösten. Jag är också på jakt efter en varmare! Puss

Den 2013-08-14 klockan 14:23:20
Stina skriver:

Mäh inte anonym det är jag stina!

Den 2013-08-14 klockan 14:24:03
Emelie skriver:

Himla fin och så jäkla skönt med längre kappor när det blir kallt! Har en halvlång asfin en som typ har fallit sönder och som jag är för snål för att lämna in till skräddaren. Det är ju det som är lite sämre med second hand kläder, att de går sönder lättare alltså.

Den 2013-08-14 klockan 18:23:10
URL: http://unvelo.devote.se
Anonym skriver:

Åh! så snygg!

(jag tror att jag är kär i din blogg förresten!).

Svar: Fint! Tack! Kram
.

Den 2013-08-15 klockan 13:36:29
URL: http://eldhroka.wordpress.com
Daniella 🌙 skriver:

Ebay är superduperbra!

Den 2013-08-15 klockan 21:34:05
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0