Hälsingland, surströmming och begravning.

 
 
gif maker
 
Med denna härliga gif-i-repris från julimånads vistelse uppe i Hälsingland ska jag nu ännu en gång susa upp till södra Norrland. Jag och Mårten ska ut till hans familjs stuga ute i skogen och så ska jag äta surströmming för första gången i mitt liv. Någonstans däremellan ska det gås på begravning vilket känns mindre kul. 
 
 
 
Men nu tar jag helg och denna blogg kommer att eka tom över en helg för första gången på väldigt länge. Så jag vill önska eder en härlig sådan med en massa härliga driftigheter. På måndag är jag tillbaka och då börjar vardagen med jobb och plugg. Då kommer bloggen explodera av viktigheter och roligheter. 
 
Puss! 
 

Kommentarer
Frida skriver:

Hoppas ni får en fin helg i Hälsingland, trots begravning och jobbiga stunder.
Nästa vecka blir en stor vecka! Jag återkommer när vi ligger ute :) Kram.

Svar: Vad fin du är Frida! Jag blir så glad. Hoppas allt är bra med dig! kram
.

Den 2013-08-23 klockan 10:16:00
URL: http://fridasfinest.wordpress.com
Sanna Backman skriver:

Jag älskar din blogg den är jätte fin och har inspirerat mig! Kolla gärna min blogg, då skulle jag bli super glad! Kram :)

Svar: Vad fin du är! Kram!
.

Den 2013-08-23 klockan 14:16:08
URL: http://sannamh.blogg.se/
Therese skriver:

Blev facinerad utav ditt inlägg om att vilja bli vegetarian, för att du äcklas utav köttindustrin. Jag blev glad, blir alltid glad när någon får upp ögonen och verkligen ser det som händer ute. I livet.

Men blev chockad när du tycker att det är mer okej att äta fisk, dem går igenom en fruktansvärd död. Har du tänkt på det? Dem kvävs till döds.
Jag är själv vegetarian sen 10 år tillbaka, och jag hatar HELA köttindustrin.


Svar: Jag förstår verkligen vad du menar. Jag försöker väl köpa fisk som är fiskad på rätt sätt och inte odlad. Men jag kommer förmodligen fortsätta att äta fisk trots att jag minskat ner på köttet. För fisk klarar jag mig inte utan... men bra poäng! kram
.

Den 2013-08-23 klockan 15:33:26
Caisa-fmds skriver:

Din blogg är super fin! Härlig gif:) Kram

Svar: Tack vad fin du är! Kram!
.

Den 2013-08-24 klockan 11:58:32
URL: http://Http://fmds.blogg.se
Elin skriver:

Måste bara få ventilera mig och berätta för dig att du är fantastisk! Du inspirerar mig något enormt och får mig att våga vara mitt feministiska jag utan kompromisser. Jag kan ha klänning och ändå få respekt och det är så jävla viktigt att du poängterar. Fortsätt med det du gör för du är verkligen så himla viktig. Pussar från Norrköping

Svar: Gud vad fin du är och tack tack TACK för din kommentar. Den värmde verkligen och var det finaste på länge. Kram till dig!
.

Den 2013-08-24 klockan 15:35:32
URL: http://smashing.blogg.se
A skriver:

Jag håller med Therese gällande att dra ner på kött men inte fisk. Nu är inte detta riktat till dig personligen, utan mer generellt till alla, att det är samma sak att döda en gris som en fisk. Även om det inte är odlad fisk så dör fisken som lever fritt i havet en otroligt plågsam död då den ofta kvävs till döds och det kan ta flera minuter eller dessvärre ännu längre tid. Som sagt, det är inte riktat till dig personligen, utan jag vill bara dela med mig här om min kunskap och hoppas att folk faktiskt tar till sig det här. Jag vill bara djuren väl. Men oavsett om du fortsätter äta kött då och då eller fortsätter äta fisk så är varje dag utan kött en väg i rätt riktning! Så, kämpa på säger jag!

Den 2013-08-29 klockan 07:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0