Men åh, jag vill ju loppa!

 
Denna månaden är en fattighetsmånad för mig. Alltså. Jag har ingen kosing. 
Ingen para. Inga stålar. Plånkan är tom, stashen är spenderar. Vilket betyder
köpstopp. Vilket leder till loppisstopp. Vilket i sin tur leder till att jag inte 
ens stoppar näsan i en loppislåda för då kommer jag må dåligt och måsta
handla. Och då kanske jag får panik och tar mitt livs första sms-lån. 
 
Och vad fasen! Jag blir så arg på mig själv. För jag hatar vår konsumtionshets.
Jag kan nästan spy på mig själv när jag kommer drattandes med tusen påsar
viftandes i händerna. Men på något sätt så känns det alltid bättre att ha en 
återanvänd påsen med ett loppisfynd i. Man handla, ja. Man gör av med pengar,
ja. Men man sliter inte speciellt mycket på miljön eller bidrar till ett ibland helt
jävla crazy samhällsideal. 
 
I alla fall, vad jag vill komma till är att jag handlar inget denna månaden. Alltså
har jag inga nya fynd att visa er. Så bloggen blir lite... tom. Sedan behöver jag 
ju inte köpa nytt. Jag kan ju för fan pyssla och fixa med det jag redan har. 
Men jag är lat, och så jobbar jag hela dagarna. 
 
Och vad har min fejja med detta att göra? Jo, jag tycker helt enkelt att en bra
hårdag är värd en publicering. 
 
JAG. VILL. LOPPA! 
 

Kommentarer
Ida skriver:

Samma problem här, pumpat upp auktioner på tradera för att kunna få lite rotation på grejer i alla fall ;) haha

Den 2013-02-06 klockan 20:01:33
URL: http://hejaida.com
Moster Mia skriver:

Hej söta Emme,moster Mia på tråden!
Litet tips ang.din nya planta,plantera inte den direkt i krukan som jag tror du gjorde med paprikaplantan.Låt den stå kvar i innekrukan.Annars är det lätt till att man dränker rötterna,behöver torka ut ibland.Lycka till!!!KRAM

Svar: Hej! Tips uppskattas! Tack! Hälsa alla.
.

Den 2013-02-07 klockan 12:41:28
Elise skriver:

Håller med ovanstående om Tradera... Bästa grejen. Har sålt så himla mycket där det senaste året. Allt handlar om att ge dina annonser en bra rubrik med bra sökord ;D Du har säkert några kläder du knappat använder eller? Give it a try!

Svar: Hej, jo de har jag faktiskt... är bara lite lat och orkar inte riktigt sätta mig in i det hela och sådär. Men det är verkligen en bra grej! :)
.

Den 2013-02-10 klockan 23:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0