Fyrispark loppis.

 
Fyrispark loppis
Fyrisparksvägen intill väg E55, bakom ICA Maxi Stenhagen
Uppsala 
 
Öppettider:
Söndagar 12-15
För mer info kika in här. 
 
 
Karta hittar du här
 
 
 
Min favoritloppis i Uppsala är Vaksala torg. Men på vintern så ligger den skattkammaren i 
ide och då får man hitta andra. En loppis som man skulle kunna säga liknar Vaksala fast
inomhus är loppisen på Fyrispark. Ja, och lite hetsigare. Det är en gammal folkpark och
man kan riktigt tänka sig hur det såg ut där under sin storhetstid på 40 och 50-talen. 
 
Utbudet varierar såklart. Ibland kan man hitta en massa skatter och ibland så går man hem 
tomhänt. Vissa säljer saker billigt och andra står där varje söndag hela året med samma 
ljusstake i mässing och gröna industrilampa. Frågar man vad de kostar så nästan ser man 
lidelsen i deras ögon. "ehm 800." Nepp, inget köp där inte. 
 
Detta är en loppis där du får vara beredd att trängas. På med sportskorna och sportbehån. 
Vässa armbågarna. Och vill du hitta fynden. Var där när dörrarna öppnar vidklockan 12 för
guds skull. Är du mer av en jag-tar-det-lugnt-och-gillar-det-sorterade-utbudet så tycker jag
du ska skippa Fyrispark. No mercy. 
 
Se resten av min loppisguide här! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0