En grön klänning och söndagstystnad.

 
Jag tänkte visa klänningen jag köpte på Vaksala Torg förra helgen. Den gröna med lite 60-tals vibbar. Den är väldigt fin tycker jag, om än något tajt under armarna som sagt. Och den blev fin med ett vitt skärp i midjan å, men går även att ha utan. 
 
 
 
 
Hoppas ni får en fin söndag. Jag sitter på min balkong och förundras över hur tyst det kan vara. Nästan domedagstyst. Söndagstyst. Det enda som hörs ibland är den där mekaniska rösten från tågstationen som meddelar om förseningar och inkommande tåg. Och fåglarna. Något skrap med bestick. Något avlägset motorljud. Och denna tystnad passar tyvärr bra med den oförklarliga ångesten som river i min mage. Krafsar mot revbenen och tvingar mig att fokusera på att inte tappa fattningen.
 
Nu började ett barn precis skrika. Tack för det. 
 

Kommentarer
josseeh skriver:

Jag älskar din blogg och dig. Jag är helt kär! Hittade hit för några veckor sedan och det är jag extremt lycklig över. Ett stort tack till dig!

Svar: Vad fin du är! Tack! :)
.

Den 2013-07-31 klockan 22:46:31
Titti Sundström skriver:

så fin klänning! LOVE IT!

kram - www.lillapingu.blogg.se

Den 2013-08-16 klockan 14:45:47
URL: http://lillapingu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0