Snabb-loppis-rekord i Ramsjö!

Jag hann med en supersnabb, ja loppisrekord i snabbhet tror jag, loppisrunda när vi var i Hälsingland i helgen. In klockan 13.50 på Lions loppis i Ramsjö och ut igen innan de stängde klockan 14.00. Hann in en snabbis på deras toalett också. Jag lyckades i alla fall, i all hast, med mina loppisögon sortera fram tre fynd. Hurra! 
 
 
 
 
 
En kudde i fint gult retromönster för tio kronor. 
 
 
 
 
 
 
Och så två fat från Uppsala Ekeby. Fem kronor styck. 
 
 
 
 
 
 
Och så en fin gardinkappa för en tia den å. 
 
 
 
 
Summan av kardemumman, allt för trettio svenska riksdaler. Och fint var det minsann. 
 
 
 
 
 
 
http://picasion.com/i/1Vdh0/


Kommentarer
Tova G Flygt skriver:

åh, du borde absolut åka till en jättestor loppis i Hälsningland som heter Bricka, den ligger vid bjuråker. och när du ändå är där så borde ni också åka till dellensjöarnas jätteunderbara kanalcafé vid dellenbaden! (och kanske ta ett topp i sveriges finaste sjö)
tjopp
//upppsalabon som deltids är stationerad i hälsingland!

Svar: Åh tack för tipset! Nästa gång jag är i Hälsingland så! :)
.

Den 2013-07-09 klockan 18:41:36
URL: http://kapitulerar.blogg.se
Antonia skriver:

Nu har du missat den för i år, men det finns en heelt fantastisk loppis i Segersta som går av stapeln en gång varje år. Säger inte att själva loppisborden alltid är så fantastiska, det varierar säkert, men loppisen är arrangerad på en vacker gammal bro (den bro som var med i Män som hatar kvinnor + The girl with the dragon tattoo, ja-hadå). Det ligger verkligen helt fantastiskt vackert! När man har loppat sig över hela bron hittar man fikat och obligatoriska varmkorven, plus en fin liten kyrka och gamla byggnader. Bah!

Den 2013-07-09 klockan 23:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0