Urbanisering.

 
Idag var jag inne i Uppsala stad och urbaniserade mig. Det kändes som ett måste efter allt rumpdoppande på dass, tvagning i sjön och all öronbedövande tystnad med inslag av fågelkvitter. Det är härligt med törpalivet, det är det. Men jag börjar mer och mer inse att jag nog vill bo i stan ändå. Jag älskar stan. Jag älskar ha folk omkring mig och jag ÄLSKAR att kunna spatsera i sina slitna mohedatofflor och sätta sig på en uteservering och dricka vin. Bara sådär. På impuls. 
 
Så idag var jag inne på stan och loppade. På Myrorna och så besökte jag Ruth & Raoul för lite utökning av min loppisguide. Håll utkik för en närmre recension! Kom dock hem tomhänt på grund av ekonomisk kris samt utebliven 50-tals-geting-midja. 
 
 
 
 
 
 
Nu tar jag och Mårten bussen ut till törpet. Så nu blir det törpaliv igen! (Är lite opepp på grund av urbaniseringsextas men det kommer bli superbra hehe) Ha en fin kväll!
 
 

Kommentarer
Daniella 🌙 skriver:

Du har så himla fin stil!

Den 2013-07-08 klockan 19:28:52
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Longevity - en blogg om hälsa skriver:

Tyckte väl att det var Uppsala :-) Hoppas dagen blev bra

Den 2013-07-08 klockan 19:57:04
URL: http://madelein.se/
Kajsa skriver:

Du kanske blir mer pepp ifall jag säger att jag ÄLSKAR inläggen om törpalivet här i din blogg. När man inte kan ta sig iväg till ett eget så känns det så trevligt att titta in här istället. Men jag förstår att det inte är helt lätt att leva livet där ute när man är van vid något helt annat.

Svar: Vad fin du är! Tack! :)
.

Den 2013-07-09 klockan 08:38:12
Hejsansvejsan skriver:

Om du har vägarna förbi Södertälje/Östertälje så vill jag verkligen rekommendera Second Hand i Viksängen. Stor butik och jättebra utbud, finns alltid nåt man vill ha där plus att det är riktigt billigt :)

Svar: Åh, tack för tipset! Har hitintills aldrig varit i Södertälje/Östertälje faktiskt. Konstigt. Men när jag åker dit så vet jag. Kram
.

Den 2013-07-09 klockan 17:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0