En fredagslåt som kommer att peppa dig att möta ännu en dag. (Lövar)

 
  
 
Hörrenini. Vi gör så här. Vi börjar denna strålande fantastiska fredag med en pepplåt. Och Tiffany Kronlöf får stå för fredagens pepp. Lyssna nu på denna låt och drick en kopp kaffe. Eller te. Vatten. Saft. Juice. Eller en morgonöl för den delen. 
 
 
 
Tack för att ni är så fina och tack för att ni tittar in här då och då. Jag blir så jävla glad. Verkligen. Och hela 53 styck människor har deltagit i min menskoppstävling. Och alla presentationer var så JÄVLA UNDERBARA. Jag tror minsann jag ska maila OrganiCup och säga att de ska skicka mig ett helt jäkla lass med köppar så alla kan få en. (hehe) Nej, men om ni inte vinner så tycker jag faktiskt att ni ska köpa en. De kostar 42 euro. Vilket är cirkus 384 kronor. Det låter dyrt just nu. Men tänk alla pengar ni sparar på att slippa köpa tampisar och bindor. Plus att era slemhinnor kommer slemma som aldrig förr. Och ni bidrar till en bättre miljö. 
 
 
Nu ska jag sätta mig och lotta ut vinnarna. Meddelar detta senare. Exiting tiiiimes! 

Kommentarer
Julia skriver:

Jag skulle gärna vilja pröva menskopp, men alltså är det inte superjobbigt när den ska bytas? Kollade på sidan som du länkade och blev inte heelt övertygad ännu. "No more scheduling your holidays around your period"... verkar nog lättare att byta tex. binda på ett utedass där det inte går att tvätta händerna ordentligt, känns lite obehagligt att det skulle komma in en massa bakterier eller så... hursomhelst :) Lite synd att det inte går att pröva utan att vara tvungen att investera i den först.

Svar: Hm, ja alltså jag har ganska rikliga blödningar i början av min mens. Och då måste jag byta två gånger om dagen. Annars ingen eller en gång på kvällen. Jag bara drar ur den, sköljer den under en kran, och sätter in den igen. Detta anpassat till när jag är på en toalett med avsköljningsmöjlighet. Jag tycker det är supersmidigt... och jag tycker att du ska testa! :)
.

Den 2013-06-09 klockan 20:51:25
Julia skriver:

Ja, det ska jag nog göra! Läste nånstans att det kan minska ens mensvärk också eftersom koppen inte torkar ut kroppen på samma sätt som tamponger, låter toppen. Tack för svar! (:

Den 2013-06-14 klockan 13:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0