Gotländsk pale ale, sentimentalitet på en bro och en superb tjej.

 
 
I onsdags. Ungefär den konstigaste dagen på väldigt länge. Jag tänkte skriva i mitt liv. Men det har funnits andra konstiga grejer faktiskt. Så träffade jag ovanstående människa. For the first time evah. Det visade sig att vi hade otroligt mycket saker att säga varandra och vi babblade ikapp med klunkandet av gotländsk pale ale. Jag behöver inte säga att hon var superbt fantastisk, för det visste ni kanske redan. Och förlåt farmor och farfar, mormor och mamma och pappa. Men det krävdes en del snus och cigg också. För jag var verkligen i behov av detta. Ibland är det så. Man lever bara en gång. 
 
(Egentligen är jag personligen inte ett fan av att i punktform punkta upp vad jag gjort under en dag. Inte riktigt min grej. Men nu blev det såhär. Håller ni med? Läs ej nedanstående.)
 
Efter detta så gick vi på bokrelease för boken Retro Stockholm. Sedan åkte vi buss till Söder och jag började nästan grina på en bro, som jag inte minns namnet på men som gick från Lilla Essingen till Söder, för att det var så vackert och för att jag började att tänka på August och Emelie i Per Anders Fogelströms Stad-serie. Den finaste bokserien i världen och den ultimata sommarläsningen. Tips på den. 
 
Sedan köpte vi sushi. Gick hem till Karoline. Åt sushi. Drack kaffe. Drack öl. Pratade. Babblade. Klänningsutforskade. Och så kom Karolines vän Carro som sjunger tillsammans med henne i Birdettes. Babblade. Drack öl.
 
 
 
Tills jag var tvungen att ta tåget hem till Uppis. Hela vägen lyssnande till denna låt. 
 
 
 
 
Stay tuned för lite inside-Karolines-lägenhet-pics samt lite bilder från Bokreleasen! Åh just. Bilder från mitt besök på Vintagefabriken å! Och en extra puss till fina Rebecca som vi tänkte varma tankar om.

Kommentarer
B skriver:

Fin blogg! :)

Den 2013-05-17 klockan 08:36:02
URL: http://www.beriz.blogg.se
Maggie skriver:

Hoppas allt är okej med Rebecca! Tittar in regelbundet hos henne och saknar uppdateringarna såklart, men tänker att det viktigaste är att hon mår bra, trots att en inte har en aning om ifall det hänt något eller inte...

Svar: Ja, visst saknar vi henne på bloggen!? <3
.

Den 2013-05-17 klockan 11:04:54
IN O FYNDA - BLOPPIS skriver:

Gud vilken fin frisyr. Ser verkligen jättefint ut!:-) Hur har du gjort det här fina gula mönstret i kommentarsfältet?


Säljer (rear ut en massa!!!) jackor (bland annat Zara slutsåld skinnjacka i storlek S), skor (allt möjligt, pumps, nitballerinas och boots), kappor (höst och vårkappor), väskor (svart fransväska som är inne just nu bland annat) och en massa toppar, blusar och skjortor. In o kommentera. Snabba köp gäller. Har även ett par converse med prislappen på som jag säljer för 300 kr. Behöver öppna upp utrymme i garderoben vilket är varför jag säljer allt jag inte behöver längre eller inte har plats för. Paketpris får ni på allt!

Svar: Tackar! oj, gud det minns jag inte! :)
.

Den 2013-05-17 klockan 12:40:17
URL: http://inofynda.blogg.se
karoline skriver:

PUSS PUSS PUSS!

Den 2013-05-17 klockan 14:41:21
URL: http://www.karolinesvintage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0