Sånger om Kvinnor.

 
"Nä, men det där är progg, den är lite dyrare den." "Hm, hur mycket då?" "Ah, hm, hundra kronor minst." "Va! Nej inte hundra kronor!" "Hm, jo men det är ju progg! 70-talsprogg. Det är på tapeten nu. Legendariskt." "Nej, det blir för dyrt. Jag ska ju köpa en vinylspelare av dig!" "Ja, jag vet. Men den är dyr den där." "Men ska jag köpa vinylspelaren för 400 kronor så vill jag ha med några vinylskivor på köpet." "Nja... du skulle ju ha Ted Gärdestad och Ulf Lundell." "Snälla, om jag lägger till en femtiolapp." "Hm..." "Mmm." "Okej, då! bara för dig!" 
 
Jag känner en väldigt fin man som heter Samuel och som har en antikbutik som heter Väderkvarnes Antik och Kuriosa. Av honom köpte jag min vinylspelare och en av de bästa plattorna är Sånger om Kvinnor. Lyssna på den här. 
 
Och gillar ni att loppa som jag? Kika in i in Loppisguide!
 

Kommentarer
B skriver:

Så fina kläääder! :)

Svar: Tack! :)
.

Den 2013-05-18 klockan 09:30:40
URL: http://www.beriz.blogg.se
CharlottaSofia -Diy, fashion, design & me skriver:

Åååh! Läste vad du skrivit om Samuel. Låter som himlen. Älskar såna loppisar där man får gräva runt lite. Okej, det kan vara himla fint med ett uppstyrt ställe men det är inte riktigt lika roligt.

Sen ville jag bara säja grattis, eller vad säjer man? Till hela AA grejen. Så glad att fler hittar din fantasiska blogg :-)

Svar: Tack Charlotta Sofia! Gud vad fint och tack för all stöttning! Jag är glad att du hittat hit och kan passa på att säga att jag tycker att din blogg är fabulös den också! Kram
.

Den 2013-05-18 klockan 10:39:59
URL: http://charlottasofia.wordpress.com
RadioaCtiv3 skriver:

Tror nästan alla tycker att det är kul med loppis. Man kan ju verkligen hitta vad som helst, och det är ju det som är så roligt! Det jag brukar kolla efter när jag är på loppis är vintage-konsoler och spel. Det är SÅ himla kul att hitta! Speciellt när de som säljer dem inte har någon aning om att de faktiskt är värda mycket mer pengar än vad de tror. Förövrigt så måste jag säga att det är superjobbigt att skriva kommentarer till dig pga. bakgrunden. Man ser knappt vad man skriver :(

Svar: Åh kul! ja, haha, jag vet. Designen på min blogg är lite kaosartad. Jag är ganska oteknisk. Men jag ska få hjälp att strukturera upp det så att det blir bättre! Plus att jag inte är så van att folk skriver så mycket kommentarer. haha!
.

Den 2013-05-18 klockan 10:43:39
URL: http://emiliespsychward.gblogs.eu/
missle skriver:

Älskar din blogg! /kram

Svar: Åh tack, du är välkommen in när som helst, varje dag! :)
.

Den 2013-05-18 klockan 10:59:40
URL: http://fames.se/missle
Frökenfilantrop || Your cup of tea skriver:

Åh älskar att loppa men är alldeles för blyg för att pruta ;-) Kram

Svar: Jag är inte heller värsta prutaren. Men ibland har man lite eld i rövva! :)
.

Den 2013-05-18 klockan 11:08:49
URL: http://www.frokenfilantrop.se
Longevity - en blogg om hälsa skriver:

Alltså jag blir ju lite sugen att plocka ner min gamla vinylspelare från vinden :-)

Svar: Jag säger bara, VAD VÄNTAR DU PÅ! :)
.

Den 2013-05-18 klockan 11:26:30
URL: http://madelein.se/
Mathilda Schöfl skriver:

hahaha du är så rolig och du bjuder verkligen på dig själv :)

Svar: Åh tack!
.

Den 2013-05-18 klockan 15:11:39
URL: http://mathildis.blogg.se
Longevity - en blogg om hälsa skriver:

Haha, ja det kan man undra :P

Den 2013-05-19 klockan 20:51:52
URL: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0