Tack!

 
Hörrni! Tack tack tack för alla fina tips om era favoritområden i Stockholm! Det verkar som om Årsta är en stor favorit och många andra ställen söder om söder. Det är väl just där vi vill bo. Tror vi... Vi var ju som sagt på visningar igår och vår stora favorit var Midsommarkransen. Vi gick runt med frost på kinderna och glans i blick. Men som jag har förstått så är det dyrt att köpa där. Såklart.
 
 
Årsta hann vi inte med att besöka men det är verkligen värt ett besök nästa gång jag åker in till Hufvudstaden. Alltså på torsdag!
 
 
 
 
Fortsätt väldigt gärna att ge era tips här och ha en bra måndag!
 

Kommentarer
Mia - Fröken Dalarna skriver:

Jag älskade dock att bo ännu längre söderut när jag bodde i Stockholm. Fruängen/hägerstensåsen/västertorp! Så kanske man kommer lite billigare undan, men ändå får bo fiiint! :)

Den 2013-11-25 klockan 13:38:35
URL: http://byggmia.blogspot.se
elinor skriver:

åh, bagarmossen är ju fint också. så nära till skogen, badsjön och mig! (googla nacka naturreservat och söderbysjön, brotorp och bagarmossen) skittrevligt folk som bor här och mestadels 50-talskåkar. om än lite kriminellt till å från, men inget som jag märkt av.
Krm

Den 2013-11-25 klockan 13:43:25
URL: http://elinorwarholm.blogg.se
elinor skriver:

åh, bagarmossen är ju fint också. så nära till skogen, badsjön och mig! (googla nacka naturreservat och söderbysjön, brotorp och bagarmossen) skittrevligt folk som bor här och mestadels 50-talskåkar. om än lite kriminellt till å från, men inget som jag märkt av.
Krm

Den 2013-11-25 klockan 13:43:28
URL: http://elinorwarholm.blogg.se
Emma skriver:

Jag tror du skulle gilla västertorp, gubbängen och hökarängen. Årsta är fint, men börjar nog bli dyrt med alla nybyggen som trissar igång marknaden.

Västertorp är bara så mysigt. Och Hökarängen som förr hade dåligt rykte som alla arbetarområden har arbetat med sitt rykte och fokuserar på att bygga ett hållbart område och vill behålla 50-talet i sitt lilla centrum.

Den 2013-11-25 klockan 21:43:11
Jessica skriver:

Åh, jag älskar ju mitt Aspudden, med närheten till finaste Vinterviken. Men Västertorp är ju fint också! Finns sjukt mycket allmän konst där, så pass att vi åkte dit på studiebesök med konstvet-klassen! http://www.vastertorpscentrum.com/ Kolla in den hemsidan, liksom.

Den 2013-11-25 klockan 22:04:38
URL: http://litesocker.blogg.se
Jessica skriver:

Du jag kom på ytterligare en grej - kolla upp lite om bostadsrättsföreningen (om ni nu ska köpa då). Vår bostadsrättsförening har funnits sen -48, och har därför inte bara en stabil ekonomi (går + per år till skillnad från nybygget vi bodde i förut som gick back flera hundra tusen/år) utan också SJUKT mycket bra grejer som fritidslokal med övernattningssängar att hyra för 100 pix/natt, ett bytesrum där folk ställer ned hela grejer de ej vill ha, motionslokal, vävstuga (!!), verkstad för att renovera möbler, pingisrum, ordentligt med tvättmaskiner (finns nästan alltid tvättid bara dagen efter) varav en är obokningsbar och får användas närhelst den är ledig och massa fina grillar på innergården. Så himlahimlahimlahimla bra. Så det är värt att kolla på!

Svar: Tack Jessica! :)
.

Den 2013-11-26 klockan 09:10:03
URL: http://litesocker.blogg.se/
Karl skriver:

Varför inte Rinkeby eller Husby? Är det något fel på de områdena?

Den 2013-11-28 klockan 19:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0