För det luktar bara bajs. Just nu.

 
Jag vill vara ärlig mot er. För jag tycker så mycket om er och uppskattar era mail och era kommentarer. Era rosor och era riskorn. Just nu känner jag mig som på bilden ovan. Som en stor hög skit. Inspirationen är skit. Mitt huvud är skit. Min kreativitet är skit. Hela jag har antagit formen av en stor hästblaja. Får man erkänna det? För jag tror att jag måste. Allt annat känns falskt. Jag kan inte sitta här och spotta ur mig härliga klädsel-bilder och skimmriga foton på klorofyll-stinna tomatplantor. Det går bara inte. Alla mina kläder känns fula. Mina kjolar hänger på sina rangliga galgar och grinar fult när blicken vandrar dit. Jag vill ta tag i klädhästen och kasta ut den genom fönstret. Min mage är större än en heliumballong och hur jag än sitter, vad jag än har på mig så är jag så in i helvetes obekväm. Jag läser texter och inget går in. Jag vill skriva men det kommer inga ord. Jag vill inte vara hemma men jag vill inte vara här. Jag vet inte vart jag vill vara. Det är något svart framför min vanliga skaparglädje och mitt glada lynne. Jag är fan inte så jävla glad helt enkelt. Och man kanske måste erkänna det ibland och inte låtsas som något annat. Så därför gör jag det nu. Jag kan inte sitta här och projicera en felaktig bild av min omvärld. Låtsas som om allt är rosaluddigt i hörnen och luktar nybakt bröd. För det luktar bara bajs. Just nu. 
 
 
Förlåt. Ni är bäst.
 
 
 
(Jag ber om ursäkt för mina bajsreferenser. Vissa tycker nog att jag är otroligt barnslig och fast i en sorts anal fas. Kanske äcklig rent av. Men det var det enda rätta.)
 
 

Kommentarer
klöversmoa skriver:

men åå jag fattar PRECIS vad du menar.
Massa kärlek till dig <3<3<3

Den 2013-09-09 klockan 17:46:12
URL: http://botellonz.blogg.se
Vida skriver:

Oj, vad jag känner igen mig! Dagar (eller veckor) då allt i livet skaver är det inte speciellt kul. Som tur är går det ju över med tiden. Kärlek till dig!

Den 2013-09-09 klockan 21:03:45
Lotta skriver:

Fan, du vet att jag tycker allt du skriver och lägger ut är bra, till och med detta. Unbarbaa du! fan måna kramar till dig och en stor jävla ko-blaja på väggen!

Den 2013-09-09 klockan 21:31:12
URL: http://tantlottas.blogg.se/
Hanna C. Blomqvist skriver:

Så är det ibland. Det är bara att erkänna.

Den 2013-09-10 klockan 10:32:51
URL: http://heycherryberry.blogg.se/
Alice skriver:

Dina fingrar skapar fortfarande fantastiska meningar, och även om du känner som du känner så får du inte glömma att du är fantastisk. För det är du. Oavsett vad.

Den 2013-09-10 klockan 10:51:05
Frida skriver:

Ta hand om dig och lyssna på kroppen din! Kram!

Den 2013-09-10 klockan 15:49:10
amanda skriver:

Tyckte jag såg dig susandes förbi på en cykel igår och du såg minsann riktigt fräsch ut :) Men det är väl mänskligt att inte alltid vandra på rosa moln. Hoppas det vänder snart!

Den 2013-09-10 klockan 17:05:29
URL: http://aal.blogg.se
lisa skriver:

ta hand om dig fining.

Den 2013-09-10 klockan 18:59:23
URL: http://popflickan.blogg.se
Ia // Betraktelser från Fronten skriver:

Åh, ibland har en såna där dagar/veckor/månader. Vet precis vad du menar. Det är ok att inte vara på topp jämt, eller ens för det mesta - en måste inte alltid vara sitt mest produktiva, kreativa och konstruktiva jag. Huvudsaken är att det jaget finns där, och det vet vi ju att det gör hos dig. Hoppas bajset lägger sig snart så du slipper känna lukten av det! Kram på dig, du är grym! :)

Den 2013-09-11 klockan 09:29:26
URL: http://metrobloggen.se/razumishin
i skriver:

<3

Den 2013-09-11 klockan 18:39:46
karoline skriver:

Darling! <3 <3 <3

Den 2013-09-13 klockan 16:46:26
URL: http://www.karolinesvintage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0