Sex-lista lista lista.

 
 
Jag tänkte dela med mig av en lista på lite saker jag tycker är extra bra just nu. Sånt jag fått dille på eller bara tycker är fint. Sånt som gör mig glad. 
 
 
 
 
 
1) 52 vackra foton på starka kvinnor genom historien. 
 
 
 
 
Det behöver inte nödvändigtvis vara världsomvälvande saker de föreställer. Men jag tänker att alla bilder tillsammans blir väldigt starka och hoppfulla. Tänk vad som hänt på bara 100 år! Sedan är jag ju en sker för gamla foton. Många av dessa är väldigt vackra. Bild nummer två föreställer förresten en kvinna som attackerar en nazist med en handväska i min hemstad Växjö under 80-talet. Det är väl det mest radikala som hänt där än idag... (bitter hehe) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja, eller allt som glittrar egentligen. Allt för att göra vardagen (som jag inte ännu gått in i hehe) lite glamourösare. Tänk att stappla ut i snömodden med dessa på fötterna en måndagsmorgon och ta tvärbanan till skolan. Yves Saint Laurent tillhör ju inte mitt vanligaste inköpsställe men jag har fått tips på att man kan tillverka egna. To be continued på den hörrni! 
 
 
 
 
 
 
3) Denna låt och video. 
 
 
 
 
Bara ja.
 
 
 
 
4. Alla typer av nudelsoppa. 
 
 
 
 
Pho, kimchi, ramen. Mumse mmmm. Helst med risnudlar. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och alla hennes drömska foton och hennes styling. Blandat med det råa. Kontrasterna. Vill grotta ner mig i en pastellvärld och gör detta hos henne. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min vän från Växjö har en fabulöst vacker sångröst och om ni har några internetknapp över så tycker jag att ni ska gå in och rösta på henne här! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Isabella Lindquist skriver:

Såna här listor är så jäkla viktiga! Pepp, pasteller och positivitet ♥♀

Den 2014-08-21 klockan 17:06:29
URL: http://bellalindquist.blogg.se/
Sandra skriver:

Första punkten, så bra!

Den 2014-08-23 klockan 05:58:03
URL: http://atilio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0