Alla ♡-ans dag!

Det här med alla hjärtans dag... ja, alltså... jag är kluven. Det är väl fint att fira kärleken och så där. Men det kan såklart vara kärlek i alla dess former för mig. Det kan vara kärlek till en vän, en partner, en mamma, en katt eller varför inte en maträtt. (Så jävla pk av mig) 
 
Och så det där med konsumtionen. Du ska helst köpa 20 röda rosor i blomaffären, en chokladask formad som ett hjärta på den fina konfektyraffären, en söt liten nalle med ful uppsyn MEN med en massa små hjärtan i famnen på allt-i-allo-butiken och ett fint rött sexigt jävla underklädesset med stay-ups på H&M (krydda sexlivet!!!) På detta ska du dessutom laga middag, sprida ut en massa rosenblad runt om i lägeneten (obs! inte från de rosorna du köpte!) och tända en massa ljus.
 
 
 
Istället tycker jag att man kan skicka lite kärlek till någon som behöver det mer. Som till exempel alla kvinnorättsaktivister runt om i världen som varje dag kämpar för kvinnors rättigheter i sina regioner. Som Lanja Abdulla som kämpar mot hedersvåld i irakiska Kurdistan, Maia Kvaratshelia som utbildar unga kvinnor om sina kroppar i Georgien eller Nelly Cooper som stöttar kvinnor i Liberias slumområde. 
 
1. Sms:a PEPP till 72980 så skänker du 50 kr till Kvinna till Kvinnas arbete för kvinnors rättigheter. 
2. Ge en gåva direkt via vår hemsida.  
 
 
 
 Läs mer om Kvinna till Kvinna på deras hemsida här och en massa massa kärlek till er! 
 
 

Kommentarer
elise skriver:

kärlek till dig för du är så jävla vettig!

Den 2014-02-14 klockan 13:46:14
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Sandra skriver:

Åh min kille gav mig ett kort innehållande ett gåvobevis på ett hygienpaket för en månad, som kommer att skickas till en familj som blivit drabbad av tyfonen på Filippinerna.
Jag blev så rörd! Jag behöver inga rosor och choklad äter jag bara en bit en gång i månaden (ja den där veckan i månaden).

Själv brukar jag vara ganska osjälvisk och mina släktingar brukar bli "drabbade" genom att jag skänker bort hela min julklappskassa (är student så den ligger på ca 1000 kr) i stället för att köpa grejer som de EGENTLIGEN inte behöver.

:)

Den 2014-02-14 klockan 20:24:06
Mia Hansson skriver:

Ett ❤️till dig som har ett ❤️som slår för andra ❤️❤️❤️❤️.

Den 2014-02-14 klockan 23:41:32
URL: http://baralillaja.blogspot.com
Anonym skriver:

Tycker att man kan bestämma själv om hur sin alla hjärtans dag ska vara! Skippa rosorna, och skicka familj och vänner fina sms! Då får man ju det precis som man vill ha det! :D

Den 2014-02-19 klockan 16:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0