TÄVLING! - Biljetter till Uppsala Vintagefestival!

 
Vintagelovers! Nu har ni chans att vinna biljetter till Uppsala Vintagefestival som kommer att äga rum i Uppsala den 29-30:e mars. Ni deltar i tävlingen genom att kommentera i det här inlägget och berätta varför ni gillar vintage/loppis/secondhand och gamla grejor. Varför får det er så glada? 
 
Glöm inte att skriva er mailadress så kommer jag att lotta ut två vinnare på onsdag den 5/3. Sista tävlingsdag är tisdag kl. 18.00. 
 
 
 
 
Tävla nu! Lova. 
 
 

Kommentarer
Sophia Södergård skriver:

<3 Kärleksförklaring till vintage <3

Det finns många anledningar till att älska gamla saker. Igår köpte jag till exempel en klockformad vårjacka för 45 kr, som förvisso var lite sönder men kan lagas lätt och för någon vecka sedan fick jag en röd fotölj i sammet av en kompis som flyttstädade.

Det är svårt för mig att se anledningen till att köpa nytt. Det finns licksom inga anledningar.
Vintage-prylar andas kärlek, feminism och antikapitalism. Kanske lite naivt av mig att tänka att mina inköp på Myrornas och ur diverse garage ska göra världen bättre.
Men det gör i alla fall min värld bättre.

Jag köper kläder som passar min kropp och som inte har orimligt små storlekar. (I förhållande till hur de var bara för några år sedan) Kläder som förhoppningsvis inte har gjorts av barnhänder i Bangladesh eller spär på ett dagligen mer orimligt kvinnoideal
Jag myser i möbler som har en historia och som kan användas minst en livstid till. Glada möbler som ej hamnar på sopen och jag tänker att jag inte stöde en köphetskultur som tär på vår planet. Uppmuntrar konsumtion.

Tänker mig att det blir en cirkel av välmående för många.
Därför är jag mist sagt lite kär i vintage.

Den 2014-02-26 klockan 15:21:48
Jessika skriver:

Jag skriker av glädje. Jag är totalt beroende av loppisar/secondhand eftersom jag hittar så många fina guldklimpar där som inte vanliga butiker har. Eftersom jag tycker om rockabillyn och 50talet så har jag inte så mycket till val om jag vill ha något fint men ändå prisvärt!

Min dröm är att en vacker dag åka till stockholm bara för att gå på secondhand och loppisar men just nu är det väldigt svårt med ekonomin. Håller alla tummar! Kramis

Den 2014-02-26 klockan 16:49:50
URL: http://imjessika.blogg.se
Natalie skriver:

Jag öppnar dörren till ett rum där jag omfamnas av värme och den där härliga doften, som om jag vore i mormors stuga. Jag blundar och tar ett djupt andetag, jag fylls av lycka och öppnar mina ögon och känner mig hemma. När jag ser mig omkring så ser jag saker man kan använda precis som dom är eller göra om till något annat som jag vill ha. saker som aldrig rinner ur tiden. Jag blir alltid lika glad när jag hittar något och vet att jag kommer gå ifrån det mysiga rummet med ett fynd med ett stort leende på mina läppar.
Det är därför jag ÄLSKAR vintage/gamla saker!

Den 2014-02-26 klockan 18:56:07
Jossan skriver:

Jag som är från Uppsala visste inte att det ens fanns en vintagefestival!

Jag älskar vintage för att jag alltid har unika kläder plus att fynda gör att plagget är värt så himla mycket mer för mig. Det blir som en skattjakt!

I övrigt så har jag som nyårslöfte att inte köpa ett endaste nyproducerat plagg förutom trosor och strumpbyxor! Bara ärva och köpa second hand. Det går väldigt bra hittils!

Kram

Den 2014-02-26 klockan 19:14:42
Anna skriver:

Jag gillar vintage och gamla grejer för att då blir varje liten grej unik. Dessutom är det bättre för miljön, pånboken och sjukt mycket mer spännande saker. Alla kläder och prylar blir unika och bara mina! Att hitta ett fynd kan göra mig glad i veckor!

KRAM

Den 2014-02-26 klockan 19:41:55
URL: http://www.annakansjalv.blogspot.se/
Anna skriver:

Vad kommer det kosta annars? :)

Svar: 40 kronor! Ingen stor kostnad men ändå! :)
.

Den 2014-02-26 klockan 19:46:42
MJ skriver:

Jag blir glad av vintage (både prylar och kläder) och loppisar för att det känns att varje sak har en egen historia och en egen själ. :)

Den 2014-02-27 klockan 13:19:13
Matilda Jansson skriver:

För att varenda gång jag har på mig mina vintagekläder får jag positiva kommentarer! Tydligen blir både jag och min stil supersnygg så fort jag vågar lufta 50-tals klänningarna. OCH så gillar jag det eftersom det är miljövänligt, vänligt för plånboken och häftigt överlag, såklart! KRAM

Den 2014-02-27 klockan 16:15:04
Madeleine skriver:

För att jag är totalt beroende av snygga unika kläder som inte kostat världen eller min plånbok en förmögenhet. För att jag får sticka ut i mängden som en unik individ och en förebild för min son. Plus att jag älskar allt fluff som finns.

Den 2014-03-02 klockan 09:06:16
URL: http://whitemaskgirl.wordpress.com
Malin Jigrud skriver:

Jag kan inte låta bli att fantisera mig bort och in i historien och fundera på vem som bar den där klänningen innan mig, vad packade hen i ryggsäcken som jag numera släpar skolböcker i, förvarade någon kakor i den där plåtburken och var de möjligtvis syltgrottor som är så gott?

Den 2014-03-03 klockan 21:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0