Sexton julegranar.

 
Snart är det verkligen dags att säga adjöss till julen. Vinka av den och lägga den i byrålådan bland alla andra jular. Jag känner dock att jag ska ta en sista liten julesväng. Detta eftersom jag sett så många fina granar i mitt bloggflöde under den gångna veckan och själv detta år inte pyntade någon egen gran. Det blir också ett enastående tillfälle att visa lite av de bloggar jag själv följer. Var beredd på en barrig granoverload. 
 
 
 
 
Fin-julegran nummer ett) 
 
 
 
Lovisas gran som fick stå vid fönstret på ett litet bord. 
 
 
 
 
 
Fin-julegran nummer två) 
 
 
 
Emmas gammelfina med foten i en kruka. 
 
 
 
 
 
Fin-julegran nummer tre) 
 
 
 
Härliga Lisens sparsmakat pyntade men ack så gröna. 
 
 
 
 
Fin-julegran nummer fyra) 
 
 
 
Floras klassiska med smällkarameller. 
 
 
 
 
Fin-julegran nummer fem) 
 
 
 
Jessicas inklämda, lilla gröna. Med perfekta paket under. 
 
 
 
Fin-julegran nummer sex) 
 
 
 
Elsas genom en spegel. 
 
 
 
Fin-julegran nummer sju) 
 
 
 
Emmys med röda julekulor. 
 
 
 
 
Fin-julegran nummer åtta) 
 
 
 
Emmys alternativa kvistgran med rosa pompoms! 
 
 
 
 
Fin-julegran nummer nio)
 
 
 
Carolines klassiska med svenska flaggor. (Hon är ju själv finare än granen!) 
 
 
 
 
Fin-julegran nummer tio) 
 
 
 
Sandras med tillhörande paketexplosion. 
 
 
 
Fin-julegran nummer elva) 
 
 
 
Hannas med en ännu större paketexplosion och silvriga girlanger. 
 
 
 
Fin-julegran nummer tolv) 
 
 
 
Jennifers med tomtebloss. 
 
 
 
Fin-julegran nummer tretton) 
 
 
 
Elsas i bakgrunden av sin egen fina uppenbarelse.
 
 
 
 
Fin-julegran nummer fjorton) 
 
 
 
Karolines minigran! 
 
 
 
 
Fin-julegran nummer femton) 
 
 
 
Claras med foten i en plåtspann. 
 
 
 
Fin-julegran nummer sexton)
 
 
 
Emelies fantastiska av kontaktplast! 
 
 
 
 
Nu får det vara nog med julegranar tycker jag! Eller vad tycker ni? Nu är det nytt år och snart vår! (...) Stor kram till er! 
 
 
 
 

Kommentarer
Daniella 🌙 skriver:

usch vad äckligt med svenska flaggor i granen. gillar inte smygrasism.

Svar: Jag hänvisar till Carolines kommentar enkelt och kort. Kram!
.

Den 2014-01-02 klockan 19:02:34
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
elise skriver:

haha vilket kul inlägg! looove julgranar.
men håller med ovanstående, fattar inte alls grejen med svenska flaggor i en julgran. eller svenska flaggor på tårtor. eller flaggor överhuvudtaget!!! ahhhh

Den 2014-01-03 klockan 17:04:39
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Anonym skriver:

Vilket roligt inlägg Emelie!

Till Vapen och Elise vill jag bara påpeka att flaggor i en julgran är ett klassiskt pynt och behöver inte nödvändigtvis representera nationalistiskt tänk och rasism. Jag som känner Caroline personligen vet att hennes julgranspynt verkligen inte handlade om smygrasism.

Den 2014-01-04 klockan 16:24:49
Lisen skriver:

Hoppsan! Råkade skicka min kommentar innan jag hunnit skriva namn!

Den 2014-01-04 klockan 16:26:14
URL: http://absolutlisen.se
Caroline Åsgård skriver:

Svar till Vapen och Elise:

Hej! Jag är kvinnan som dekorerar julgranen men svenska flaggan och jag skulle vilja skriva till er och förklara några saker.
Jag anser inte att den svenska flaggan är en rasistisk symbol, det är symbolen för landet Sverige precis som att Finlands flagga representerar Finland och att Frankrikes flagga representerar Frankrike. En rasist är en person som inte tycker om personer med utländsk härkomst, deras kultur eller religion, inte någon som visar sig på samma bild på symbolen för landet Sverige.
Folk har haft svenskaflaggan i julgranen än sen julgranen blev en tradition i våra hem, precis som att man har den danska flaggan i Danmark. Det handlar inte om att man är mer patriotisk och har nedvärderande åsikter angående invandrarpolitiken. Det är en dekoration, ingenting annat.
Jag jobbar mycket för jämställdhet och antirasism i mitt arbete som lärare och har därför läst på mycket och länge om just detta ämne så att någon tycker att jag är rasistisk för att jag har svenska flaggan i julgranen är inget annat än bullshit. Nu har jag sagt det, trevlig dag!

Svar: Håller med dig!
.

Den 2014-01-04 klockan 16:51:07
URL: http://minmormorsvind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0