Polyesterfint!

 
(Jag får ursäkta för klumpig text och hoppar direkt till...)
 
Badräkten alltså. Världens finaste och bästa uppfinning som slår ut alla trådiga tangiatrosor och minimala trekantsöverdelar. Helst med en sån där 50-talig flärp (vet någon vad denna tingest heter?) nedtill för att skapa iluusionen av en klänning och dölja eventuell bångstyrig fittbehåring. Jag har älskat och använt min blommiga från Beyond Retro lite för mycket under sommarens tärpaliv och i simbassängen under hösten. Den är nu trasig och utnött och jag måste köpa en ny. Polyesterunderverken ovan är från Modcloth och frestar till inköp. De har även fina bikinis med höga trosor.
 
 
 

Puss!
 
 
 

Kommentarer
Daniella 🌙 skriver:

Fast oj vilka rövarpriser! Över $50 extra för en liten tygflärp när man kan undvika pinsamheter genom att raka sig nogare? Ja, då sparar jag nog hellre $50 och är utan flärp :/

Svar: Jag är ganska säker på att det inte bara är flärpen som kostar... sedan är jag inte säker på att pinsamheter uppstår om några fitthår sticker fram under baddräkten.
.

Den 2014-01-14 klockan 11:03:40
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Ida Nielsen skriver:

De är sååå fina!

Den 2014-01-14 klockan 11:29:20
URL: http://hebreiska.blogg.se/
Jenny skriver:

Nu förstår jag inte riktigt, måste man ha en så kallad "platt mage" för att bära vissa plagg? Vet inte om du är ironisk. Trodde budskapet med din blogg var lite mer mot fatshaming etc än så :o

Svar: Hej Jenny! Det var absolut inte min mening att praktisera fatshaming. Jag skriver bara om vad jag tycker är bekvämt. Det är såklart det viktigaste! Att man känner sig bekväm vare sig man väljer en liten badklädsel eller en stor. Jag vill bara visa att det finns andra alternativ till den pyttelilla bikinin som också fungerar. Plus att de är grymt snygga! Kram
.

Den 2014-01-14 klockan 13:02:06
URL: http://cestjenny.blogg.se
Jenny skriver:

Okej, då förstår jag. Tycker också det är väldigt fint :) Dock tycker jag att det var lite klumpigt uttryckt då det indirekt ger ett ganska skevt budskap... Hoppas bara jag är ensam med att misstolka det. Kram!

Den 2014-01-14 klockan 13:36:29
URL: http://cestjenny.blogg.se
Madeleine skriver:

Fast... En behöver ju inte ha en gasig IBS-mage för att överge dom vanliga bikinisarna och börja med femtiotalsbadkläder.. Jag väger 20 kg mer än jag borde - och har där med en stor hängande mage. Och enligt dig borde jag också börja med döljande femtiostalsbadkläder så inte min mage syns? :)

Den 2014-01-14 klockan 13:44:04
Linda skriver:

Mycket fina!

Den 2014-01-14 klockan 14:42:13
URL: http://markbladet.se/bloggar/tostaredsbloggen/
Fredrikapåvinden skriver:

Dessa är ju så fina!!!

Den 2014-01-14 klockan 15:52:29
URL: http://fredrikapavinden.com
Bona Dea skriver:

Åh älskar modcloth!

Den 2014-01-14 klockan 17:26:39
URL: http://faunabonadea.blogspot.se/
Ellen skriver:

Vet inte hur många gånger jag har varit inne på modcloth och dreglat över dessa baddräkter! Typiskt bara att priset skulle tömma min plånbok.
Vet du om de är slitstarka och bra? För isåfall kanske det är en investering ändå. Kram!

Den 2014-01-14 klockan 17:41:42
Moa skriver:

Kolla verkligen upp om du behöver betala tull om du ska köpa från Modcloth. Jag köpte därifrån för ca 1-2 år sen och fick en chock pga behövde betala megamycket i tull! Men himla fina baddräkter!

Den 2014-01-15 klockan 04:13:43
URL: http://theunknownregions.wordpress.com
Jenny Olofsson skriver:

åhhh så vacker och stilfulla baddräkter. Precis glamorös men vill känna sig i en baddräkt. Hade jag råd så skulle jag beställa en, fast det få vara för jag måste äta denna och nästa månad ;) Men tack för att man kan på glo på vackra foton i stället :D

Den 2014-01-19 klockan 17:18:18
URL: http://idajennymathildaolofsson.blogspot.co.uk/
Jenny Olofsson skriver:

åhhh så vacker och stilfulla baddräkter. Precis glamorös men vill känna sig i en baddräkt. Hade jag råd så skulle jag beställa en, fast det få vara för jag måste äta denna och nästa månad ;) Men tack för att man kan på glo på vackra foton i stället :D

Den 2014-01-19 klockan 17:18:18
URL: http://idajennymathildaolofsson.blogspot.co.uk/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0