Nya läggan i Gröndal del nummer ett: Vardags/kakelugns/sov och teverummet!

 
 
Det har blivit dags för det första inlägget från min nya lägenhet i Gröndal. Hurra! Detta är synen man möts av när man kommer in från hallen. Fåtöljen är en Emma-fåtölj och köptes på Repris på Bondegatan. Soffan köpte jag på Blocket och hade ett himla sjå att transportera från Gruvbacken på Söder till Kvinna till Kvinnas kontor vid Globen. Där fick den vila i två månader innan den hamnade i min lägenhet. Mattan är persisk från IKEA. 
 
 
 
 
Bordet är ett "lövet" från IKEA. Blomman fick jag av en fin granne. Den lilla tändsticksasken är från någon loppis i småland och fatet är från Återbruket på Götgatan. 
 
 
 
 
Kuddarna är ett ihopplock från olika loppisar och tavlan hängde i min mormors mormors hus. 
 
 
 
 
Hyllplanen är från IKEA och har fyllts med både böcker och prylz. Som min lilla rådjurssamling, bröllopsfotot på mormor och morfar, min mini-symaskin, den fina karaffen jag fick av farmor och miniteven som egentligen ska stå i ett dockskåp. 
 
 
 
 
Ljusstakar, ljuslyktor och små mini-böcker som fungerar som glas-underlägg. 
 
 
 
 
Mamma och pappa finns närmast taket. 
 
 
 
 
Kristallkronan i taket är från Östregårds loppis i Moheda. Helt fabulous! 
 
 
 
 
Kakelugnen är som sagt lägenhetens stora höjdpunkt and i love it. Jag längtar tills jag sitter i soffan och sörplar te och eldar i den när höstrusket viner utanför fönstret. Här ser ni också en skymt av sminkbordet som ska få en närmre presentation senare. I ett annat inlägg. 
 
 
 
Hoppas ni tyckte det var kul med en liten inblick! 
 
 
 
 
 
Puss and löv.
 
 

Kommentarer
Miri skriver:

Hvor er det fint ! Den lysekrone og kakkelovnen - jamen det er så fint :) Jeg forstår din glæde :)

Den 2014-07-31 klockan 16:18:09
URL: http://vandreblandtege.blogspot.dk/
Sofia skriver:

FIIINT!!!

Den 2014-07-31 klockan 17:14:22
URL: http://sofiabystrom.blogg.se
Isabella Lindquist skriver:

Ett riktigt drömrum! Vinrött, teak och en gnistrande kristallkrona... Alltså så jäkla fint!

Den 2014-07-31 klockan 17:54:24
URL: http://bellalindquist.blogg.se/
Daniella 🌙 skriver:

ditt golv ditt golv ditt golv <3<3<3

Den 2014-07-31 klockan 17:57:29
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Ida skriver:

Kan inte du göra ett inlägg med boktips? Hade varit grymt!

Svar: Ja, absolut! <3
.

Den 2014-07-31 klockan 22:53:44
Louise skriver:

Så himla fantastiskt fint! Älskar soffan och den där kristallkronan - som grädden på moset i en lägenhet med lite högre takhöjd.

Den 2014-08-01 klockan 09:01:27
URL: http://andvari.blogg.se
emmylinnea skriver:

Så fantastiskt fint Emelie! Vilken drömlya alltså, och så himla fint inrett också. Har letat som en tok efter en likadan soffa (och de är ju pangsvåra att hitta), så lova att njut lite av den åt mig också!

Svar: Tack Emmy! Jag vet, jag hade tur när jag hittade den. Och för 500 kronor. Kram!
.

Den 2014-08-01 klockan 11:11:27
URL: http://emmylinneas.se
E skriver:

Kanske en för privat fråga, men hur sjutton har man råd med en sådan lya? Flera års snålt leverne och sparande? Ett fett arv? Bidrag från föräldrar?

Otroligt fin och drömmig!

Svar: Tyvärr med hjälp av föräldrar! Vi äger en tredjedel var :)
.

Den 2014-08-01 klockan 15:22:02
amanda skriver:

sååå brutalt fin lägenhet, får jag bo hos dig?

Den 2014-08-02 klockan 16:09:00
URL: http://amandaochtanzania.blogspot.se
Ida skriver:

Sanslöst fint!

Den 2014-08-03 klockan 10:14:23
URL: http://idautanp.blogg.se
Anonym skriver:

Herregud vad fint!!!

Den 2014-08-03 klockan 16:29:32
Zebra skriver:

åh, gud vad vackert det är!

Den 2014-08-03 klockan 16:29:56
URL: http://yoxxcantbeperfect.blogg.se/
vildblomma.blo.gg skriver:

jag dör så fint! Längtar ihjäl mig tills att jag hittar en egen lägenhet att inreda

Den 2014-08-06 klockan 19:34:25
URL: http://vildblomma.blo.gg/
Stina skriver:

Jääättefint! Drömlya i ett supermysigt område! Men kan man verkligen elda i kakelugnar i stan fortfarande? Är det inte förbjudet? :)

Den 2014-08-09 klockan 16:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0