Jag är en könsrasist.

 
Jag fick en härlig kommentar häromdagen. En jag aldrig fått förut. Nämligen att jag är en könsrasist. KÖNSRASIST. Jag är inte riktigt säker på vad detta innebär. Antingen så får gärna skribenten Fredrik kommentera och förklara detta för mig eller så kanske någon annan har en aning? Ni får gärna spekulera om detta i kommentarsfältet. 
 
När man är rasist så anser man att människor har olika värde på grund av sin etnicitet. Fredrik kanske menar att jag anser att vi har olika värde beoende på vad vi har mellan benen? Könet alltså. I sådanna fall har han verkligen missuppfattat mig. Jag anser att alla människor har lika värde oavsett om något dinglar mellan låren eller är byggt inåt. Men det skriver jag ju också. Hela tiden. (suck)
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni får en fin lördag! (Du också Fredrik!)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Mia - Fröken Dalarna skriver:

Ooh, hoppas verkligen att du får en förklaring! Jag vill höra. OH, jag vill höra!

Pöss på dä!

Den 2014-06-08 klockan 21:55:43
URL: http://byggmia.blogspot.se
Ung Tant skriver:

Spännande påhopp. Tänker att könsrasist kanske är samma sak som sexist? strukturellt förtryck av en grupp, ganska logiskt ifall personen inte känner till att ordet sexist finns. Fortfarande ingen logik i varför du skulle vara det dock.

Den 2014-06-09 klockan 00:20:15
URL: http://ung-tant.blogspot.se/
Nina skriver:

Hoho, jag har också blivit kallad rasist. Rasist mot alkohol/alkoholister eller hur det nu formulerades.

Hade dejtat en kille ett par gånger och märkte mycket snabbt att han hade alkoholproblem. Jag sa då att visst kan jag träffas, men inte när han är påverkad av alkohol eller bakfull. Vilket då innebar att inte träffas. Han ringde full samma kväll och kallade mig rasist för att jag inte ville träffa honom påverkad.

Den 2014-06-09 klockan 10:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0