Nordiskt Forum hurra!

 
 
 
 
Imorgon åker jag till Malmö. Så jävla pepp och så himla kul! Det vankas Nordiskt Forum och jag ska bland annat stå på mässan med Kvinna till Kvinna. Kika väldigt gärna förbi och säg hej! 
 
Det är så mycket jag vill se, göra och uppleva att jag varken vet ut eller in just nu. Jag tänker att jag ska ta en programtidning när jag är på plats och sedan bestämma. Förmodligen, då min stresshantering är en av mina största brister, kommer schemat resultera i att jag sitter sönderstressad och apatiskt i ett hörn och biter på naglarna. Eventuellt tuggar fradga. Om ni ser mig då, kan ni ta mig under armen och leda iväg mig till någon föreläsning, vad som helst? Tack på förhand. 
 
Jag vet i alla fall att jag ska gå på festen i Folkets Park. Eller om eventet är här (så många event gah). Sedan ska jag på FATTAs manifestation. Osv osv. 
 
 
 
 
 
 
 
Datorn kommer inte att få följa med. Men en del inlägg ligger och pyser i arkivet. Eventuellt kommer ett och annat postas LIVE (omg omg omg) från Malmö. Om ni vill får ni gärna följa mig på instagram där jag säkerligen kommer att spamma (emeliefridae heter jag där)
 
 
 
 
Detta blir en trevlig helg i feminismens tecken. Hoppas vi ses! 
 
 
 

Kommentarer
Fredrik skriver:

http://ekuriren.se/jobbpengar/1.2369025-mamma-har-sista-ordet-om-pappas-foraldraledighet

Kanske pratar ni om föräldraförsäkring på mötet.
Ja, kvinnor är ett hinder för jämställdhet på
detta område.

Den 2014-06-12 klockan 10:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0