Bröllopsklännings-frukost på Beyond Retro.

 
Förra torsdagen började på bästa möjliga sätt. Eller nja, pendeln in till Stockholm var som vanligt gräsligt deprimerande (lysrör, gäspningar, armbågar i sidorna, svettlukt, tröttma, morgonandedräkter osv) Men väl framme i Zinkesdamm och Beyond Retro bjöds det på bubbel, mackor och croissanter. Och en massa bröllopsklänningar. 
 
 
 
De hängde i rader och var från olika tidsepoker. 
 
 
 
 
(Jag drack två glas...) slörp. 
 
 
 
 
Elsa var där. (Såklart!)
 
 
 
 
Och berättade en massa om de olika klänningarna. 
 
 
 
 
Sedan började det provas. Dettaa fluffiga don bland annat. 
 
 
 
 
 
Louise testade en femtiotalare. 
 
 
 
 
 
Och jag en fyrtiotalare. (Första gången någonsin i en bröllopsklänning...)
 
 
 
 
Elsa en femtiotalare hon å. 
 
 
 
 
En som jag också var tvungen att testa. Och hör och häpna, lyckades knäppa. (Det brukar vara svårt att göra det tycker jag...) 
 
 
 
 
Jessicavar också där och flanerade runt bland klädställningarna. 
 
 
 
En väldigt fin start på dagen med andra ord. 
 
 
 
Missa inte att Beyond Retro i Zinkesdamm kommer att ha Vintage Wedding Days 27-30 mars. De kommer att hänga ut rad efter rad med brudklänningar och ge er chansen att lägga vantarna på allt från tyllbakelser till klänningar med ett mer klassiskt snitt. Dessutom kommer möjligheten att läppja på ett glas bubbel ges. Hurra hurra! 
 
 
Så ni som går i giftastankar få icke missa detta! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Anna skriver:

Låter som den perfekta dagen, klänningen du provade var super söt, kram anna

Den 2014-03-25 klockan 20:51:12
URL: http://typneon.blogg.se
fanny darling skriver:

åh vad mysigt!! och du är extremt fin i den klänningen.

Den 2014-04-11 klockan 00:21:36
URL: http://fannydarling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0