Att hantera obehaglig post från Sverigedemokraterna i fyra steg.

 
1)
 
 
Ta in post från SD. Du måste tyvärr ta i brevet. Annars ligger det kvar i brevlådan tills det proppar igen och så förstör det ju stämningen för resten av dina brev. Det blir verkligen en-elefant-finns-i-rummet-stämning i brevinkastet. Tänk på kollektivet! Eventuellt kan du först gå in i ditt hem och hämta ett par plasthandskar. 
 
 
 
2)
 
 
Vill du läsa, läs. Vill du skonas, läs inte. Riv brevet i strimlor av önskad storlek och form. Jag rev relativt symmetriska fyrkanter om cirka 5x5 cm. Har du en dokumentförstörare som står och skräpar: använd för bästa resultat! För de finkänsliga, ha kvar plasthandskarna och använd sax. 
 
 
 
3)
 
 
Detta är en valbar punkt. Men om du vill kan du ju skriva några rader från ditt hjärta. Förmodligen kommer detta inte att läsas eller bara passera inskränkta ögon i posthanteringen. 
 
 
 
 
4)
 
 
Lägg i ett kuvert och adressera till Sverigedemokraterna, Box 26, 29121 Kristianstad. Om du hemskt gärna vill att ditt meddelande ska komma fram sätt på ett frimärke. Vill du bara att det ska försvinna i posthanteringen eller möjligtvis nå SD:s högborg låt bli. 
 
 
 
 
 
Klart! Det går givetvis minst lika bra att bara kasta i närmsta papperskorg. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Isabella Lindquist skriver:

Detta gjorde min dag <3 Nu är det nästan så att jag hoppas att jag får SD-post så att jag kan utöva knepen på egen hand! Fast här hemma eldar vi i och för sig upp all skräp-post i vedspisen. En redig ritualbränning kanske vore något?

Den 2014-05-14 klockan 23:26:32
URL: http://bellalindquist.blogg.se/
Matilda skriver:

All kärlek till dig!

Fick ett kuvert från SD och jag var redan arg så det kuvertet fick utstå en del våld. När jag var klar så samla jag ihop allt i en påse och gick ut med de till soprummet där SD hör hemma!
INGET rasistiskt skit ska finnas innanför min dörr och absolut INGET skit från SD!

Den 2014-05-15 klockan 03:24:08
URL: http://eermatilda.blogg.se/
ennui.blogg.se skriver:

Heja dig!

Den 2014-05-15 klockan 11:37:24
URL: http://ennui.blogg.se/
Tove skriver:

Superbra! Och en eloge till brevbäraren som faktiskt delade ut det och lät dig avgöra själv om det är skit eller inte :)

Den 2014-05-15 klockan 16:32:34
Lisa skriver:

själv elda jag upp skiten.. kändes riktigt bra å se flammorna äta upp det!!

Den 2014-05-17 klockan 13:58:23
Malin skriver:

Bra DYI! Jag skickade tillbaks min och delade också med mig om vad jag tycker om ideologier som inte respekterar människors lika värde.

Den 2014-05-18 klockan 16:04:21
URL: http://frmodligen.blogg.se
Daniella skriver:

Hahhaha så jävla bra! Fick mig ett härligt skratt!

Den 2014-05-18 klockan 20:22:29
Anonym skriver:

Åh, fint! På unga feminister Uddevallas facebooksida ligger det också en bra beskrivning!!

Den 2014-05-19 klockan 20:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0