Fyra klipp.

 
Jag tänkte dela med mig av ett antal klipp som gör mig glad en dag som denna. Ett litet klippmaraton kan vi säga. Titta och njut.
 
 
 
Klipp nummer ett)
 
 
 
Fantastiska Marie Lalá har precis släppt en video till sin fantastiska låt "Det är nu det hender." HUR JÄVLA BRA OCH PEPP?
 
 
 
 
 
Klipp nummer två)
 
 

Avsnitt 5 av Full Patte. 5 av 8. Neje, försvinna aldrig från mig Bianca och Tiffa! Detta är ett mer allvarligt avsnitt. Men helt magnifikt. Sådär så att man sätter skrattet i halsen. Kolla genom att klicka på bilden ovan.
 
 
 
 
 
Klipp nummer tre)
 
 
 

Carl Bildt sjunker i Aftonbladets direktsända Valvaka. Dör hahahaha.
 
 
 
 
 
 
Klipp nummer fyra)
 
 
 

 

Autonomfilm gör en dokumentärserie om Det feministiska genombrottet. Första avsnittet handlar om romernas situation i Sverige och världen. Se!

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 

Kommentarer
Sandra Michaela skriver:

<3

Den 2014-05-26 klockan 23:30:40
hanna skriver:

EMELIE! Du länkar alltid så mycket bra inlägg, får man vara så fräck att önska att man knde stanna på din sida och att länkarna öppnas i ny flik, så man kan läsa vidare sen? <333 KRAM

Svar: Åh tack Hanna! Tack. Jag brukar göra så att man stannar på sidan och att länkarna sedan öppnas i ett nytt fönster. Men på min jobbdator fungerar inte detta av någon jävlans anledning... :) Det är därför. Nu slutar jag mitt jobb snart så då ska det hela vara över. hehe. Kram och tack för att du läser!
.

Den 2014-05-27 klockan 10:53:56
URL: http://hanniiwh.wordpress.com
Pernille Adine Nordby skriver:

Hei!

Vil bare si at jeg liker bloggen din kjempegodt! Elsker blandingen av humor, feminisme, vintage, gullfitter og din herlige personlighet :-)

Jeg har inntrykk av at feminismen har kommet litt lenger i Sverige enn i Norge, eller i det minste at det finnes flere engasjerte feminister i Sverige. Denne artikkelen sier litt om tilstandene i Oslo: http://www.dagbladet.no/2014/05/27/kultur/meninger/kronikk/debattinnlegg/debatt/33539260/

Vennlig hilsen Pernille, vintage lover og feminist fra Oslo :-)

Den 2014-05-28 klockan 09:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0