Jag vill låta små hälsosamma och skimrande älvor smörja in min kropp med aloe vera och flavonoider.

 
Detta inlägg tillägnar jag min vän Dima. Efter vår vilda festhelg i Växjö för sisådär två helger sedan så bestämde vi oss nämligen för en detox. Ni vet, en sån där renande kur som ska vara bra för både kropp och själ. Man ska äta grönt, man ska äta bär, man ska dricka juice. Easy. Två liter citronvatten om dagen ingår också i rutinen. Som sagt, lätt som en plätt. Svårare är det såklart att undvika de saker man INTE får förtära. Typ socker och mjölkprodukter. Och såklart kaffe, cigg och alkohol. Det är också viktigt att sova regelbundet och träna så mycket man kan. Okej! Vi började googla recept och skrev ner en lång lista på det vi skulle äta och hur vi skulle bete oss. Och så skulle vi såklart peppa varandra. Varje dag. Via sms och telefonsamtal. Alternativt facebook.
 
Tre dagar senare drack jag två glasrödvin och rökte en cigg på min balkong. Utfallet av uppdraget visade sig alltså vara ostadigt. Även från Dimas front. Det har sedan fortsatt i samma förkastliga anda. Sena nätter, rusdrycker, nikotin och hamburgare. Jag känner mig lite halvt rutten inuti, känner ni igen känslan? Som om det ligger en svart sörja inuti tarmarna och alla kroppens skrymslen. Som om porerna andas ut avgaser och miljöfarliga ämnen. Jag vill bara bada i ett vattenfall fullt av vitaminer och mineraler. Springa flera mil och svettas ut odörer och äta små förgyllda kakor fullproppade med antioxidanter och fytokemikalier. Låta små hälsosamma skimrande älvor smörja in min kropp med aloe vera och flavonoider.
 
Nej, det där med detox känns svårt just nu. Det är liksom vår och jag går runt med känslan jag är-dum-och-ung-och-lever-bara-en-gång-känslan i hela kroppen. MEN, så hittade jag lösningen! Mitt i mitt flöde om SD:s vidriga propaganda i tunnelbanorna och brevbärare mot rasism fanns den. Annonsen. Se bara:
 
 
 
What? Detox-plåster som man har på undersidan av fötterna medan man sover! Det låter verkligen helt fantastiskt! Jag tänker att man kan använda dem också när man inte sover för att uppnå ett bättre resultat. Ha plåstren på när man är ute på klubb och dansar, sitter på bussen hem från Stockholm vid halv fem på morgonen en lördagsnatt eller när man är och äter hamburgare i bakisdimma på söndagseftermiddagen. Man till och med ser ju hur de där avgaserna pumpas ur porerna. I form av den bajsliknande hinnan på plåstret vid avtagandet.
 
"De extremt populära detoxplåstrena har tagit miljontals kvinnor med storm. Prova den omtyckta Detox-kuren och upplev sensationen av att vakna upp helt frisk och helt fri från farliga föroreningar som din kropp har tagit upp under dagen."
 
 
 
Passar ju också perfekt att ha i ett par high-heels då de också kan fungera som fotinlägg och skydda hålfoten. Såhär:
 
 
 
 
 
 
 
 
Innehåller bland annat det som bilden visar:
 
 
 
 
 
Bambuvinäger, räka, ekvinäger, eucalyptus och sten.
 
 
 
 
 
 
Detta ska nu beställas hem och prövas under helgens festliga eskapader. Hurra! Jag återkommer med resultat och bild på mina slaggproduktsfria porer under veckans gång. Obs! Detta är inte ett sponsrat inlägg.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Memmie skriver:

Min skrikande studentplånbok undrar lite försiktigt om det inte går minst lika bra med lite vanliga blad. Typ björklöv, en skvätt äppelcidervinäger, räkskalen från igår och lite smågrus från parkeringen!? ;)

Svar: Haha! Som man lindar in i en binda och trycker fast under foten? :)
.

Den 2014-05-14 klockan 16:29:14
URL: http://garnoteket.blogspot.se
Nina skriver:

Nämen alltså, nä, nu förstår jag ingenting! Läste hela inlägget i väntan på en slutkläm som visade på ironin. Alltså detta är ju lurendrejeri! "miljontals" kvinnor, really!?! HELT GIFTFRI!? Really!? Gå ner i vikt när du sover?

Vet du va, enda sättet är att 1. Avstå från onyttigheter 2. Acceptera att dekadensens säsong är här och planera detoxandet till oktober.

Svar: Självklart är jag ironisk Nina... framgår inte detta? Hjälp.
.

Den 2014-05-14 klockan 18:30:37
Nina skriver:

Nämen alltså, nä, nu förstår jag ingenting! Läste hela inlägget i väntan på en slutkläm som visade på ironin. Alltså detta är ju lurendrejeri! "miljontals" kvinnor, really!?! HELT GIFTFRI!? Really!? Gå ner i vikt när du sover?

Vet du va, enda sättet är att 1. Avstå från onyttigheter 2. Acceptera att dekadensens säsong är här och planera detoxandet till oktober.

Den 2014-05-14 klockan 18:30:56
Nina skriver:

Nämen alltså, nä, nu förstår jag ingenting! Läste hela inlägget i väntan på en slutkläm som visade på ironin. Alltså detta är ju lurendrejeri! "miljontals" kvinnor, really!?! HELT GIFTFRI!? Really!? Gå ner i vikt när du sover?

Vet du va, enda sättet är att 1. Avstå från onyttigheter 2. Acceptera att dekadensens säsong är här och planera detoxandet till oktober.

Den 2014-05-14 klockan 18:31:14
Anna Munkhammar skriver:

Vilken rolig och fin blogg du har! kommer att komma tillbaka och läsa mer!

Svar: Du är välkommen! :)
.

Den 2014-05-14 klockan 21:01:13
URL: http://amunk.blogg.se
Emelie skriver:

Haha, älskar ironin! Min nya favoritblogg tror jag.

Den 2014-05-14 klockan 23:23:02
sanna skriver:

Sen kan jag passa på att tipsa om den nya fittdeon också. Tadaa så är reningen fullbordad!

Den 2014-05-15 klockan 09:01:25
elinor skriver:

hahaha. jag älskar dej! Göre!

Den 2014-05-15 klockan 10:33:41
URL: http://elinorwarholm.se
Sara skriver:

Hahaha. Ser fram emot recensionen!
PS. Hett tips: byt Facebook-kön till man. Sen jag gjorde det har mitt liv varit så mycket bättre. Slipper all misogyn och utseendefixerade skit. Får istället tips om typ tekniska utbildningar.

Den 2014-05-16 klockan 19:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0