Köket?

 
Hallå! Nu har ni nästa fått se hela min nya (kan man säga så längre?) lägenhet i Gröndal. Men INTE köket. Detta beror på att jag inte riktigt känt mig helt nöjd med dess utformning. Det känns lite för nytt och inte alls jag. Typ. Den största källan till detta är det fruktansvärda svarta kaklet på golvet. Det passar inte alls. Men nu har jag kommit en bit på väg till att göra det mer cosy. Min kära far har hjälpt mig att få dit nya beslag i sann retrostil från Byggfabriken och nästa steg är att måla golvet vitt. 
 
Så. Är det någon som är intresserad av att se hur det blir eller? Annars gör jag nog ett inlägg för min egen skull. Håll utkik alltså. Är det dessutom någon som har tips på hur man kan ta sig an ett kakelgolv med färg på bästa sätt får ni gärna tipsa mig!
 
 
 
Här kan ni läsa de andra inläggen från läggan:
 

 

Nya läggan i Gröndal del nummer tre: Hallen!

 

Nya läggan i Gröndal del nummer två: Sminkbordet!

 
 

Kommentarer
Lou skriver:

Jag vill ha dina burkar!!! Så himla snyggt <3

Den 2014-11-11 klockan 08:48:19
K skriver:

Vet inget om vilken färg man borde använda eller så, men alltså, måla bara varannan platta = schackrutigt! :)

Den 2014-11-11 klockan 10:53:00
URL: http://stridentdancer.blogg.se
Sara & Elin skriver:

Nej men åhh så fint. En vill ju bara ta och flytta in i ditt kök!

Den 2014-11-11 klockan 12:19:24
URL: http://besktkaffe.blogg.se/
Lisa skriver:

Inte alls! Färgen släpper tyvärr jättelätt från golv. :/

Den 2014-11-11 klockan 16:20:25
Yvonne skriver:

Jag skulle ta bort plattorna. Förmodligen ligger det ett linoliumgolv under som går aldeles utmärkt att måla på. Lycka till :)

Den 2014-11-12 klockan 08:12:11
Elin skriver:

Tror kanske det är bättre att ta bort och lägga nytt. Kolla in http://www.forbo-flooring.se/Konsumenter/Inspiration-och-design/Rutiga-golv/ såå fint!

Den 2014-11-12 klockan 21:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0