Denna dagen, ett liv.

 
Denna dag började på salongen (nynnade på "gå på sa gå på sa gå på salong" hela tiden). Min queeniga mamma skulle fixa en sextiotalsfrippe på mig och spolarna ståtade graciöst på huvudknoppen. Jag skulle nämligen vara musa för hennes salong och agera glamourmodell för en dag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det blev såhär:
 
 
 
 
 
Alltså jävligt snyggt. 
 
 
 
Sedan freakade jag ut lite ute i hallen medan jag väntade på mitt tåg mot Stockholm:
 
 
 
 
 
 
 
Sedan hände det här:
 
 
 
 
 
 
 
 
Och jag såg ut såhär:
 
 
 
 
Fast med fleece-strumpbyxor och förmodligen med mat i mungipan efter att ha ätit mammas fantastiska räkgryta som jag hade med mig. 
 
 
 
 
 
Kom hem och gick direkt till min favoritberg för att känna Stockholmskänslan som är fantastisk och to die for. Satt här ett tag och kände in stämningen (hade med mig en filt). Njöt och mös. Tills jag blev otroligt bajsnödig och var tvungen att SPRINGA hem och gå på toa. 
 
 
Då upptäcktes även detta: 
 
 
 
 
(Fick mens alltså...)
 
 
 
Nu eldar jag i kakelugnen pga mys men också pga av att det är förjävla kallt i min lägenhet. 
 
 
 
 
Puss på er! 
 
 
 
 
 

Kommentarer
josefine skriver:

så himla snyggt! vill också klippa mig hos din mamma.

Den 2015-02-10 klockan 22:03:40
URL: http://withheartshapedbruises.blogg.se
Ellen Lindberg skriver:

Så jäkla fint det blev! Frisyren klär dig verkligen.

Den 2015-02-11 klockan 07:06:05
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/
Jenny skriver:

Så himla snyggt! Och byxorna!! Har letat efter liknande hur länge som helst utan att lyckas.

Den 2015-02-12 klockan 18:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0