Lite mindre skarp. Lite mer naiv. Lite mer svävande.

 
Jag vill bara kika in här och berätta att jag lever. Att jag mår bra. Att jag mår väldigt bra! Att det luktar vår i luften och att jag inte glömt er. Jag har bara haft så mycket annat i huvudet. Ni vet, när det blir så där att all ens tankar fokuseras på några speciella grejor och allt annat blir blekt gojs i jämförelse? Blogg-frånvaron beror alltså på följande komponenter: 
 
- Jag har kommit igång med min kandidatuppsats i Litteraturvetenskap och jag känner mig äntligen motiverad att fortsätta. Halle fucking lulja! 
 
- Jag är eventuellt smått psykotisk och nybetuttad (gotta love that word). Man blir ju smått galen då, det är ju bara att konstatera. Lite mindre skarp. Lite mer naiv. Lite mer svävande. 
 
 
 
 
 
 
Det var nog egentligen bara det. Med mest fokus på nummer två. Förlåt mig. Jag är snart tillbaka igen.
 
 

Kommentarer
Therese skriver:

Hej Emelie!

Jag har följt din blogg under en tid och tänkte tipsa om kvällens avsnitt av Uppdrag Granskning. "Våldtagen på nätet" heter det och det handlar helt enkelt om vad det låter som att det handlar om - unga tjejer som utpressas och utnyttjas sexuellt via internet. Det handlar som specifika fall, men problemen är såklart större än så. Många utsätts i det dolda, och få vågar anmäla på grund av den så kallade "slut-shamingen" som ofta utförs m.m.

Det vore på grund av ämnet jätteintressant att höra dina tankar kring att skambelägga kvinnlig sexualitet och på så sätt kontrollera den. Tycker alltid det är spännande att läsa dina personliga och ibland skämtsamma "analyser" av olika program och din förmåga att syna det du ser ut ett större samhällsperspektiv.

Hoppas du ser det!

Keep the good work up! :)

Den 2015-02-25 klockan 17:45:49
URL: http://www.svt.se/ug/verkade-vara-den-perfekta-pojkvannen
Emmy/ennui.se skriver:

Fan vad härligt det låter att vara nybetuttad och smått psykotisk! :-)

Den 2015-02-25 klockan 18:48:49
Caroline skriver:

Men jag vill också vara nybetuttad!!! Äre Tinder, snälla säg om? Får spunk pga känns ju som om alla najsa flytt skeppet så att säga. So should we, zingle lejdis, continue or should we get guns and kill ourselves? P.s. SATC-referens, skulle inte säga så i verkligheten. Älskar singeltjejor och behöver ej män för att bli lycklig, men ändå...! PUSS

Den 2015-02-26 klockan 16:57:36
Ellen Lindberg skriver:

Men du är ju så fin!

Den 2015-03-01 klockan 13:31:53
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/
Daisy skriver:

Åh vad söt du är!

Den 2015-03-04 klockan 22:06:05
URL: http://vinylbrus.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0