Nu renoverar jag toaletten!

 
 
 
Om kanske ett år så ska jag gå igenom, eller min bostadsrättsförening ska gå igenom, de alla gamlingar på mitt jobb kallar "helvetet på jorden" samt "det jobbigaste man kan vara med om". Ett stambyte. Jag tänkte: Ja, jävlar vad jobbigt att ha en massa halvnakna rörmokare i lägenheten, men det är något man måste gå igenom. Det kommer borras. Det kommer sprängas (...) och det kommer dammas. Och det kommer förmodligen att behöva kissas i en barack ute på gården i en månad. Varför icke göra det bästa av situationen? Jag tänkte att jag skulle renovera lite själv på toaletten tills dess och gå lite crazy. För jag är inte så händig. Jag tror jag brås på min kära far som vill så gärna, men så blir det lite hetsigt och halvdant (förlåt). 
 
Ovan är en bild på hur min toalett såg ut före renoveringen (det kan vi knappast kalla det va? Men vi låtsas). Detta var innan min spegel ramlade ner, liksom allt annat på mina väggar. 
 
 
 
 
 
 
Spegeln satt inne på toaletten när jag flyttade in och var i mörkt trä från IKEA. Jag bestämde mig för att måla den i guld och skapa illusionen av en antik rokoko-spegel med en feministisk twist. Håll ut och läs framöver så ska ni får se vad jag menar...
 
 
 
 
Jag tejpade kanterna med maskeringstejo och målade med vanlig hobbyfärg flera lager. Flera flera lager. Typ fem. 
 
 
Sedan tejpade jag alla lister och kanter och rör inne på toaletten, men det har jag ingen bild på. Men jag tror ni förstår vad jag menar. Vad som sedan hände är ett typiskt Emelie-scenario (enligt min pojkvän är det typiskt mig att jag kallar det typiskt mig) men jag hade ju givetvis tappat bort nyckeln till mitt förråd där penslarna låg och var tvungen att först ta itu med det problemet. Med en liten liten såg, som kan såga upp metall, begav jag mig upp på vinden och stod frenetiskt och sågade upp det jävla hänglåset. Jag drack vatten mellan varven och försökte andas djupt och hitta mitt inre lugn. Till slut kom jag in och tog med mig penslar och rollers och begav mig tillbaka. Händelsen skapade ett hack i min planerade plan men fick mig ej ur balans. Väl tillbaka hällde jag upp ett glas rött vin och började måla. 
 
 
 
 
 
Jag drack alltså vin och målade samtidigt. 
 
 
 
 
 
 
Det som hände sedan var att jag drack upp tre fjärdedels flaska medan jag målade, lyssnade på Silvana Imam och gick Jacob på nerverna då jag sjöng högt och det tydligen ekade ut i hela lägenheten. När det hela var klart var jag faktiskt smått full och var tvungen att ta mig samman och dricka några glas vatten.
 
 
Stay tuned för fortsättningen i denna makalösa badrums-renovering!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Anonym skriver:

Alltså älskar älskar älskar detta!!

Den 2015-07-28 klockan 21:09:59
hanna skriver:

Jättefin är du! (:

OMG!! LÄS DE HÄR MED!!!!! :D Så skönt!

Dede nobbade modellen Nath!!! :D Så himla bra gjort :D

Han kallas den VACKRASTE killen i bloggvärlden - och kan inte ens vara offentlig för att alla tjejer kom på hans fotbollsmatcher!

http://dedeprivat.blogg.se/
http://dedeprivat.blogg.se/

Den 2015-07-29 klockan 08:20:48
Marika skriver:

Haha! Du är så härlig! :D

Den 2015-07-29 klockan 10:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag äger inte en enda blommig tekopp. Jag har några som blomstrar, men det är kaffekoppar. Så frågar mig inte varför min blogg heter just det den gör. Det är ett bra namn helt enkelt. Här kan ni nämligen läsa om de tusen saker som snurrar runt i mitt huvud. Om feminism och om loppisrundor. Om hur man bakar världens godaste vaniljmuffins och pysslar ihop en fantastisk guldfitta. Om traderafyndade gummistövlar och om hur jag i dem försöker undvika att klampa runt med patriarkalisk geggamoja upp till knävecken. Om hur många obetydliga plåtburkar som finns bakom mina mintgröna köksluckor och min avsky för Sverigedemokraterna och vardagsrasism. Om hur hårt mitt hjärta klapprar för svunna tider, vintage och kärlek i alla former. Ja, helt enkelt allt detta i en salig blanding.

Till bloggens startsida
















SecondhandGuide.se Besökstoppen
RSS 2.0